Psychopedie – základy oboru_kombi

18.10.


11. Předškolní vzdělávání dětí s mentálním postižením. 12. Základní vzdělávání žáků s mentálním postižením. 13. Vzdělávání žáků s mentálním postižením v rámci profesní přípravy. 14. Další vzdělávání osob s mentálním postižením. 15. Zařízení sociálních služeb.  Legislativa týkající se školské problematiky vzdělávání žáků s mentálním postižením.

DS


Diferenciální diagnostika poruch intelektu:[1]

·       Neurokognitivní poruchy (demence): jsou charakterizovány ztrátou již dříve nabytých kognitivních schopností (např. traumatickým poškozením mozku).

·       Poruchy komunikace a specifické poruchy učení: tyto poruchy se týkají specificky pouze oblasti komunikace a učení, neprojevují se deficitem v intelektovém a adaptivním fungování. Mohou se vyskytovat souběžně s poruchou intelektu.

·       Porucha autistického spektra: porucha intelektu je u poruchy autistického spektra často komorbidní. Dominantním znakem PAS je nicméně porucha sociální adaptivity, repetitivní vzorce chování a podnětová rigidita. Děti s PAS mohou selhávat ne z nedostatku mentální kapacity, ale z důvodů sociálních obtíží, nezájmu, neudržení pozornosti (obdobně tomu může být u těžších forem ADHD).

·       Opožděný psychický vývoj: způsobený těžkou tělesnou či emoční deprivací, nutná citlivá práce s anamnestickými údaji, rozhovorem a pozorováním.

Z hlediska terapeutické péče uvažujeme u zejména lehčích forem neurovývojové poruchy intelektu o riziku sekundárních psychiatrických obtíží - úzkostí, depresí. Vhodně může být zařazena také farmakoterapie ve formě antidepresiv či antipsychotik (při mírnění případných agresivních a jiných afektivních projevů).

 

https://www.youtube.com/watch?v=gvlaR_V8ajU

https://www.youtube.com/watch?v=YZaFd7Iefe4

Kaarisilta Biennale 2021 avajaiset/opening ceremony

https://www.youtube.com/watch?v=rJLmt2K6KN4

Divadlo_projekt