Předmět je zaměřen na práci s heterogenní skupinou žáků převážně v prostředí školy a při mimoškolních výchovných a vzdělávacích aktivitách. Cílem předmětu je připravit studenty na práci s dětmi, žáky, studenty a dospělými s různými typy speciálních vzdělávacích potřeb. Předmět si klade za cíl vybavit studenty znalostí základních východisek a principů inkluzivního vzdělávání, možností práce s heterogenní skupinou a individuálního přístupu k žákům se SVP.
SPROC Inkluzivní speciální pedagogika
Organizační informace
Kombinovaná forma: Obsah kurzu je rozčleněn do jednoho společného setkání a samostudia
Požadavky k ukončení předmětu
- aktivní účast na výuce
- úspěšné splnění závěrečného on-line testu - odpovědník v IS
- pro absolvování nutných 70% správných odpovědí
- okruhy = osnova předmětu
Aktivní účast
Aktivní účast má mnoho podob, nepatří však mezi ně následující:
Diskutujte s námi, podělte se o vlastní zkušenost, ptejte se, zkoušejte si věci na vlastní kůži.
Základní literatura
PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., rozšířené a přepracované vydání. Brno: Paido, 2010.
VALENTA, M. (a kol.) Přehled speciální pedagogiky. 2014
LECHTA, V. (ed.) Inklkuzivní pedagogika. 2016
Kurikulární dokumenty
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2023)
- RVP pro obor vzdělání Základní škola speciální (2008)
- Školský zákon 561/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů
- důležitá novela 82/2015 Sb.
- Vyhláška č. 72/2005, o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, v platném znění
- Vyhláška č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, v platném znění
- Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách