SPROC Inkluzivní speciální pedagogika
Školy při nemocnicích a zdravotnických zařízeních
Školy při nemocnicích
- Dopoledne se s dětmi učí učitelé (speciální pedagogové) – s každým dítětem pokračují v učivu dle zadání z kmenové školy
- Odpoledne s dětmi tráví čas vychovatelé
- Navození denní rutiny, odvedení myšlenek jiným směrem, krácení dlouhého času
Kompetence učitele z kmenové školy
- pokud je hospitalizace delší než 14 dní – škola při nemocnici kontaktuje kmenovou školu
- zadat práci pro dítě (udělat plán), komunikovat s dítětem, známky od učitele z nemocnice dítěti uznat jako plnohodnotné
- podpora v rámci kolektivu třídy – uspořádat skupinový hovor přes Skype, zorganizovat návštěvu v případě dlouhodobé hospitalizace apod.
Kompetence učitelů ve škole při nemocnici:
- Individuální přístup
- Respektováni tempa dítěte – každému je v nemocničním prostředí výuka připravována na míru
- Rozsah a organizace edukačního procesu po dohodě s ošetřujícím lékařem – některé děti potřebují odpočívat, proto výuka není vhodná
- Vyučování může probíhat formou:
- individuální vyučování u lůžka
- skupinová výuka na pokoji
- výuka v učebně na oddělení
- Hodnocení klasifikačním stupněm s přihlédnutím ke zdravotnímu stavu
- Po ukončení hospitalizace zaslání zprávy kmenové škole (pokud hospitace trvala déle než 12 dnů)
- záznamy o probraném učivu a návrh klasifikace pro konkrétní předměty
- záznamy o probraném učivu a návrh klasifikace pro konkrétní předměty
Školy při ozdravovnách a léčebnách
- Léčebné procedury + vzdělávání
- Standartní délka pobytu 4-6 týdnů během školního roku
- Především individuální výuka s každým žákem
- Podobný princip jako ve školách při nemocnici