SPROC Inkluzivní speciální pedagogika
-
SPROC Inkluzivní speciální pedagogika
-
Nyní studovatOrganizační informace
-
Nyní studovatVnímání postižení a inkluze z historického hlediska, inkluzivní vzdělávání, legislativní rámec
-
Nyní studovatŽák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření
-
Nyní studovatAktéři školní inkluze - spolupráce v multidisciplinárním týmu
-
Nyní studovatPráce s heterogenní skupinou
-
Nyní studovatPotřeba podpory vyplývající ze zvýšeného rizika školního neúspěchu
-
Nyní studovatEtnická rozmanitost a sociální znevýhodnění ve vzdělávání
-
Nyní studovatPodpora žáků s poruchou chování a v riziku poruch chování
-
Nyní studovatPodpora žáků s na narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatPodpora žáků s tělesným postižením a zdravotním oslabením
-
Nyní studovatPodpora žáků se zrakovým postižením
-
Nyní studovatPodpora žáků s mentálním postižením
-
Nyní studovatPodpora žáků s poruchou autistického spektra (PAS)
-
Nyní studovatPodpora žáků se sluchovým postižením
-
Nyní studovatPodpora žáků se specifickými poruchami učení (SPU)
-
Podpora žáků s MP
(v inkluzi se nejčastěji setkáte s jedinci s lehkým mentálním postižením)
- Asistent pedagoga – dítě má specifické nároky, často zpracovává například jinou látku, nebo jiný obsah stejného tématu než zbytek třídy
- Individuální vzdělávací plán (IVP)
- škola zpracovává ve spolupráci se školním poradenským zařízením (ŠPZ) - PPP / SPC
- vymezení všech specifik ve vzdělávání konkrétního dítěte (úprava obsahu, rozsahu, cílů, metod, forem práce, využití kompenzačních pomůcek, způsoby hodnocení apod.)
- Úprava očekávaných výstupů
- dítě na základě svých omezení není schopno dosáhnout stejných výstupů jako intaktní děti
- doporučení ŠPZ umožňuje do IVP zakomponovat úpravu očekávaných výstupů (např. dítě ve třetí třídě děla matematiku na úrovni druhé třídy, s některými tématy se jen seznámí apod.)
- Možno nahradit např. 2. cizí jazyk jinou vzdělávací oblastí
- Slovní hodnocení
- Větší časová dotace, rozfázování úkolu, ověřovat porozumění
- Názorné pomůcky, multisenzoriální přístup
- Předmět speciálně pedagogické péče nebo pedagogické intervence
-
SPROC Inkluzivní speciální pedagogika
-
Nyní studovatOrganizační informace
-
Nyní studovatVnímání postižení a inkluze z historického hlediska, inkluzivní vzdělávání, legislativní rámec
-
Nyní studovatŽák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření
-
Nyní studovatAktéři školní inkluze - spolupráce v multidisciplinárním týmu
-
Nyní studovatPráce s heterogenní skupinou
-
Nyní studovatPotřeba podpory vyplývající ze zvýšeného rizika školního neúspěchu
-
Nyní studovatEtnická rozmanitost a sociální znevýhodnění ve vzdělávání
-
Nyní studovatPodpora žáků s poruchou chování a v riziku poruch chování
-
Nyní studovatPodpora žáků s na narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatPodpora žáků s tělesným postižením a zdravotním oslabením
-
Nyní studovatPodpora žáků se zrakovým postižením
-
Nyní studovatPodpora žáků s mentálním postižením
-
Nyní studovatPodpora žáků s poruchou autistického spektra (PAS)
-
Nyní studovatPodpora žáků se sluchovým postižením
-
Nyní studovatPodpora žáků se specifickými poruchami učení (SPU)
-