SPROC Inkluzivní speciální pedagogika

Podpora žáků s MP

(v inkluzi se nejčastěji setkáte s jedinci s lehkým mentálním postižením)

  • Asistent pedagoga – dítě má specifické nároky, často zpracovává například jinou látku, nebo jiný obsah stejného tématu než zbytek třídy 
  • Individuální vzdělávací plán (IVP)
    • škola zpracovává ve spolupráci se školním poradenským zařízením (ŠPZ) - PPP / SPC
    • vymezení všech specifik ve vzdělávání konkrétního dítěte (úprava obsahu, rozsahu, cílů, metod, forem práce, využití kompenzačních pomůcek, způsoby hodnocení apod.)
  • Úprava očekávaných výstupů
    • dítě na základě svých omezení není schopno dosáhnout stejných výstupů jako intaktní děti 
    • doporučení ŠPZ umožňuje do IVP zakomponovat úpravu očekávaných výstupů (např. dítě ve třetí třídě děla matematiku na úrovni druhé třídy, s některými tématy se jen seznámí apod.)
  • Možno nahradit např. 2. cizí jazyk jinou vzdělávací oblastí 
  • Slovní hodnocení 
  • Větší časová dotace, rozfázování úkolu, ověřovat porozumění
  • Názorné pomůcky, multisenzoriální přístup
  • Předmět speciálně pedagogické péče nebo pedagogické intervence