Úkoly nahrazující neúčast na PRVNÍM setkání · Na prvním setkání jsme pojmenovávali co pomáhá či naopak brání budovat ve třídě atmosféru důvěru a vytvořili pravidla fungování v naší skupině. Dále jsme se zabývali Standardem kvalit profesních kompetencí studenta učitelství. · Zpracováním následujících dvou úkolů si prosím dožeňte to, co jste na prvním setkání zameškali. Oba úkoly zpracujte do jednoho dokumentu a vložte do odevzdávárny předmětu s názvem "Úkoly nahrazující neúčast na prvním setkání". ÚKOL 1 Rozsah 2-4 strany A4 · Vybavte si výuku, kterou jste zažili, ať už v roli učitelů či žáků/studentů na VŠ/SŠ/ZŠ zažili a promyslete a sepište, co vám pomáhá v tom být při výuce otevření, sdělovat svůj názor, být sami sebou a co tomu naopak brání. Zaměřte se především na konkrétní jednání co kdo (učitel/žák) dělá či naopak nedělá! Pojmenujte dále, proč je důležité budovat ve třídě bezpečné klima. · Vyhledejte v knihovně či na internetu nějakou metodiku, knihu či článek tematizující práci s pravidly ve třídě. Inspirujte se vyhledaným textem a napište, jak byste chtěli ve vašich třídách nastavovat pravidla, jejich dodržování a způsob jejich “vymáhání“. Nezapomeňte uvést zdroj, ze kterého jste čerpali. ÚKOL 2 Rozsah - cca 1 strana A4. · Seznamte se Standardem kvalit profesních kompetencí studenta učitelství. · S pomocí Standardu analyzujte vybrané úseky z vybraného výukového videa. Postupujte následovně: o Podívejte se na úsek 0:00-9:00 a odpovězte písemně na otázku: V jaké úrovni kompetence 4a (zpětná vazba učitele žákovi) a kompetence 4b (vzájemné hodnocení žáků) Standardu probíhala interakce ve výuce na Videu 2? Svoji odpověď zdůvodněte a odkazujte se při zdůvodnění na konkrétní promluvy z videa.