Náhrada za absence na výuce
Na seminární výuce můžete chybět jendou, ocením, když mi dáte vědšět, že nepříjdete. Další absence musejí být omluvené dle studijního a zkušebního řádu. Pokud byste chyběli podruhé (bez odůvodnění dle SZŘ), můžete si udělat náhradní úkol. Více jak dvě absence mimo podmínky jmenované v SZŘ neakceptuji. To znamená, že u druhé absence si kromě nastudování obsahu interaktivní osnovy také vypracujte náhradní úkol za Vaši absenci. Popis níže:
Dle přesných pokynů analyzovat vybraný text či video následujícím způsobem (odevzdat do 31. 1.):
o Před čtením/ shlédnutím: Student/ka po přečtení názvu textu (videa) má za úkol vytvořit tři či více souvislých záznamů o textu, přičemž první záznam by měl vyjadřovat očekávání, která v něm název vyvolává, aniž by bylo přečteno o mnoho víc než jméno autora, název. V této části nás zajímá, čím vás text/video zaujal (protože je tenká, něco jsem o ní slyšel/a, doporučil/a mu ji odborník/kamarád,…atd.) a co od ní očekává.
o Záznamy v průběhu čtení/shlédnutí: postupně si vypisujete doslovně informace, které vás zaujaly, překvapily, apod. Vypište si min. 10 takovýchto záznamů. Ke každé doslovné citaci vypsaných informací prosím vložte také vlastní komentář (souhlas, nesouhlas, připomínky, otázky).
o Po přečtení/ shlédnutí: V posledním záznamu, který vzniká až po přečtení celého textu, přichází na řadu rekapitulace – je nutné se znovu zamyslet nad prvním odstavcem, vyjádřit se k němu a připsat i pár vět o článku jako takovém (proč se mi líbil, proč nikoli). Důležité je také reflektovat, jak kniha souvisí se studovaným oborem?
Můžete využít tuto záznamovou tabulku:
Bibliografický záznam | ||
Před čtením textu | 1. 2. 3. | |
V průběhu čtení | Doslovná citace | Vlastní komentář |
Po přečtení knihy |
- Zdržují žáci začátek vyučování? V praktickém videu ukážeme řešení
- Joe Provisor o poradních kruzích jako o prastarém a užitečném způsobu otevřené komunikace mezi žáky a učiteli
- Respektující výchova a komunikační techniky
- Nenásilného podcastu