Zadání seminárního úkolu Prosím seznamte se s variantami zadání seminární práce (viz níže) a zkuste si také orientačně vybrat, která varianta by Vám osobně nejvíce vyhovovala. Na výběr je ze tří variant (tj. zpracováváte jednu variantu, NE všechny tři). Pokud si vyberete některou z prvních dvou (reflexi situace nebo návrh postupu), bude stačit, když vložíte práci do odevzdávárny během zkouškového období. Pokud se rozhodnete věnovat třetí variantě - kresbě, doneste s sebou prosím přímo na setkání obrázek/obrázky a stručné poznámky pro Vaši potřebu, setkání bude i konzultací, jejíž výsledky můžete zapracovat dodatečně. Podrobněji k variantám zadání: 1) reflexe situace nebo problému z Vaší praxe, kdy je k řešení potřeba komunikovat o výsledcích diagnostiky – např. s jehož řešením by mohlo pomoci diagnostické pracoviště; kdy komunikujete o žákovi v rámci školy s třídním učitelem, jednotlivými vyučujícími, výchovným poradcem atd.; autodiagnostika vlastní práce se žákem v rámci podpůrných opatření; rozsah orientačně od 2 normostran; 2) návrh postupu, jaký využíváte nebo byste mohli využívat pro lepší porozumění jednotlivým dětem nebo vztahům v kolektivu – „diagnostická hra“, důležité otázky v rozhovoru, „pozorovací deníček“ apod. 3) rozbor kresby - pokud zvolíte tuto variantu, kresbu a poznámky prosím přineste s sebou na setkání 15. 10., s obrázky budeme dále společně pracovat, cílem je ukázat si možnosti a limity konkrétní využívané metodiky. Měla by to být buď: a) kresba postavy (pak nejlépe obyčejnou tužkou na A4 od dítěte ve věku do cca 14 let), nebo b) kresba rodiny či "začarované rodiny" ("Představ si, že přišel kouzelník a začaroval vaši rodinu do zvířátek. Ty můžeš to kouzlo zrušit, když namaluješ, jak by tvoje rodina vypadala jako zvířátka), popř. jiný motiv (ne vždy se podaří zadat, co bychom chtěli...). Veškeré potřebné materiály k zadání obrázku najdete ve složce "učební materiály" zde https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2023/VY3DC_PEDD/um/ Před začátkem práce si prosím přečtěte instrukce obsažené v souboru "Svancara_zasady" a a) pokud si vyberete kresbu postavy, pokuste se kresbu orientačně vyhodnotit pomocí systému v souboru "Goodenough", nebo b) pokud zvolíte kresbu rodiny nebo začarované rodiny, pořiďte poznámky k tomu, jak dítě kreslilo, a stručný záznam komentářů dítěte (tzv. inquiry - na co se doptáte) a svých nápadů ke kresbě. Komentáře by měly obsahovat údaj o věku a pohlaví dítěte, o Vašem vztahu k dítěti (vlastní dítě, příbuzný, dítě známých, žák/yně...), popř. o povaze jeho případných zvláštností, o tom, co v kresbě koresponduje s tím, co je vám o dítěti známo. Při zadávání i interpretaci se můžete inspirovat tímto článkem: http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=7168 . Děkuji za vaši trpělivost a spolupráci a těším se na setkání. Kdybyste měli jakékoli nejasnosti, prosím napište. Tomáš Kohoutek 19783@mail.muni.cz