1. setkání (PREZ i KOMBI)
Cílem předmětu je seznámit studenty s kontextem včasné péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí.
Kontext péče o děti ze
sociokulturně znevýhodňujícího prostředí bude popsán z pohledu právních předpisů a psychologických teorií.
Výstupy z učení (co byste si měly/i odnést):
• znát legislativní a společenský rámec včasné péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího (dále jen "SZ") prostředí
• umět identifikovat faktory, které úspěšné integraci a inkluzi dětí zabraňují ve vašem osobním přístupu
• umět identifikovat faktory, které úspěšné integraci a inkluzi dětí zabraňují díky konkrétnímu sociálnímu prostředí
• umět aplikovat některé psychologické teorie při přípravě setkání s dětmi i jejich rodiči
• umět aplikovat některé teorie vývojové psychologie při přípravě péče o děti
Hodnoceným výstupem bude: Vámi odevzdaný dokument v Odevzdávárně.
Požadavky k ukončení:
1. prezence na setkáních (3 setkání pro PREZ; 2 setkání pro KOMBI)
2. vytvoření dokumentu (pro vás do Portfólia), odevzdání tohoto dokumentu do Odevzdávárny.
Společná setkání budou věnována právě přípravě zmíněného dokumentu (úkolu).
Vezměte si s sebou počítač, protože výstup z předmětu bude mít podobu elektronického dokumentu. Dokument je však možno si vytvořit i doma z poznámek.
Obsah dokumentu do Portfólia a tedy i obsah setkání:
1. Vaše představa dítěte se sociálním znevýhodněním (dále jen SZ).
2. Definice ze zákona, včetně vyhlášek.
3. Typy znevýhodnění.
4. Seznam státních a neziskových organizací pomáhajících při výchově SZ dítěte.
5. Profil žáka (více na setkání).
6. + Jen pro prezenční studenty: odpovědi na otázky z dokumentu Ptáčata.