Podpora pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí

1. setkání (PREZ i KOMBI)


Cílem předmětu je seznámit studenty s kontextem včasné péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. 

Kontext péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí bude popsán z pohledu právních předpisů a psychologických teorií.

Výstupy z učení (co byste si měly/i odnést): 

• znát legislativní a společenský rámec včasné péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího (dále jen "SZ") prostředí 

• umět identifikovat faktory, které úspěšné integraci a inkluzi dětí zabraňují ve vašem osobním přístupu

• umět identifikovat faktory, které úspěšné integraci a inkluzi dětí zabraňují díky konkrétnímu sociálnímu prostředí

• umět aplikovat některé psychologické teorie při přípravě setkání s dětmi i jejich rodiči

• umět aplikovat některé teorie vývojové psychologie při přípravě péče o děti


Hodnoceným výstupem bude: Vámi odevzdaný dokument v Odevzdávárně.


Požadavky k ukončení: 

1. prezence na setkáních (3 setkání pro PREZ; 2 setkání pro KOMBI)

2. vytvoření dokumentu (pro vás do Portfólia), odevzdání tohoto dokumentu do Odevzdávárny.



Společná setkání budou věnována právě přípravě zmíněného dokumentu (úkolu).

Vezměte si s sebou počítač, protože výstup z předmětu bude mít podobu elektronického dokumentu. Dokument je však možno si vytvořit i doma z poznámek.


Obsah dokumentu do Portfólia a tedy i obsah setkání:

1. Vaše představa dítěte se sociálním znevýhodněním (dále jen SZ).

2. Definice ze zákona, včetně vyhlášek.

3. Typy znevýhodnění.

4. Seznam státních a neziskových organizací pomáhajících při výchově SZ dítěte.

5. Profil žáka (více na setkání).

6. + Jen pro prezenční studenty: odpovědi na otázky z dokumentu Ptáčata.

Následující