Narušená komunikační schopnost u dětí předškolního věku

Týden 1

Úvodní setkání, vysvětlení organizace a průběhu výuky, požadavky na ukončení předmětu.

Vítejte u první lekce semináře Narušená komunikační schopnost u dětí předškolního věku!

V této lekci si vymezíme základní pojmy  z oblasti jazyka, řeči, komunikace, jazykových rovin. 

Seznámíme se  se současnými aspekty ontogeneze řeči a jazykových schopností. K tomuto účelu máte vytvořenou komentovanou přednášku, ke které se můžete průběžně vracet. 

Ke studiu doporučuji využít následující publikace:

BYTEŠNÍKOVÁ I. Koncepce rané logopedické intervence v České republice. Teorie, výzkum, terapie. MU: 2014.

Kapalková, S. Gestá v kontexte raného vývinu detí In SLANČOVÁ, D. Štúdie o detskej reči. Prešov: Filozofická fakulta, 2008.

SLANČOVÁ, D. Štúdie o detskej reči. Prešov: Filozofická fakulta, 2008.   

Další tipy na literaturu:


David B. Chamberlain: Fascinující mysl novorozeného dítěte

David B. Chamberlain: Pohled do mateřského lůna. Vědomé dítě od početí ke zrození.

Budeme se zabývat ranou logopedickou intervencí, představíme si děti s identifikovatelným a potencionálně identifikovatelným rizikem vývoje komunikační schopnosti (Rosettiho kategorizace).