Adobe Systems zápatí prezentace 1 Franšízy v oblasti krása, zdraví, sport Bc. Ing. Nikola Straková, PhD. Adobe Systems zápatí prezentace 2 Franchising ̶ odbytový systém, jehož prostřednictvím se uvádí na trh zboží a/nebo služby a/nebo technologie ̶jedná se o úzkou a nepřetržitou spolupráci právně a finančně samostatných a nezávislých podnikatelů franchisora a jeho franchisantů. ̶Franchisor ̶zaručuje svým franchisantům právo a zároveň jim ukládá povinnost provozovat obchodní činnost v souladu s jeho koncepcí ̶ nabízí franchisantům podnikatelský koncept "na klíč" a "balík" služeb pro úspěšné vybudování a řízení franchisových podniků. Adobe Systems zápatí prezentace 3 Adobe Systems zápatí prezentace 4 NATURHOUSE ̶ celosvětová síť výživových poraden ̶vznik před 25 lety se ve Španělsku ̶myšlenka nabídnout lidem, kteří mají problémy s váhou, takové služby na jednom místě, které řeší příčinu a ne až následek nadváhy ̶ve 32 zemích světa, v nichž působí 2 300 poboček ̶přidaná hodnota tkví v: ̶osobním výživovém poradenství zdarma à proškolení odborníci ̶dlouhodobé práci s klientem à výživové plány na základě osobní studie ̶ a širokém sortimentu exkluzivních výrobků à z vlastních evropských laboratoří ̶V květnu 2017 získal NATURHOUSE ocenění v rámci soutěže FRANCHISA ROKU, kdy uspěl ve 2 kategoriích Skokan roku a Franchisa roku. ̶video logo-naturhouse-odbornici-big.jpg Adobe Systems zápatí prezentace 5 PODPORA PRO FRANCHISANTY ̶Zázemí silné nadnárodní společnosti ̶Know-how ̶Vstupní a průběžná školení ̶Poradenství a podpora centrály ̶Asistence při otevírání provozovny ̶Marketingová a propagační podpora ̶ Adobe Systems zápatí prezentace 6 POTŘEBNÁ POČÁTEČNÍ INVESTICE ̶Vstupní investice na otevření pobočky ̶začíná pro mikrokoncept na 290 000 Kč ̶pro standardní prodejnu stojí od 420 000 Kč ̶zahrnuje nákup zařízení, úpravy provozovny, informační systém, apod. a to až do uvedení pobočky do provozu. ̶Za nákup franchisové licence se neplatí, odvádí se 600 euro ročně (bez DPH) jako tzv. vstupní poplatek ̶Investice se obvykle vrací za 1 až 3 roky Adobe Systems zápatí prezentace 7 Trendy a fakta o kosmetických franšízách ̶existují již desítky let ̶maloobchodní prodej make-upu Merle Norman začal na počátku 30. let 20. st. ̶Kosmetické franšízy = především maloobchodní podniky ̶specializace na make-up, péči o pleť, vůně, toaletní potřeby a další osobní produkty ̶spolupráce s kadeřnickými a kosmetickými salony ̶opalování a voskování ̶očekává se, že globální trh s kosmetikou dosáhne do roku 2030 560,5 miliardy dolarů ̶v USA obchody s krásou, kosmetikou a vůněmi (licencované i nefranšízové) v současné době představují 29 miliard dolarů z celkového průmyslu ̶ Adobe Systems zápatí prezentace 8 Největším trendem v oboru ̶Očekává se, že jedním z největších hnacích faktorů budoucí poptávky bude pokračující důraz na organické a ekologičtější produkty. ̶v současnosti velký posun k online prodeji ̶Podle některých odhadů by online prodej mohl tvořit až 48 % celkových tržeb do roku 2023. ̶před covidem téměř 85 % všech nákupů kosmetických produktů se odehrávalo v kamenných obchodech Adobe Systems zápatí prezentace 9 Franšízy na řasy a obočí stále rostou ̶v posledním desetiletí zaznamenala výrazný nárůst franšízových příležitostí ̶„Prodlužování řas oslovuje všechny ženy,“ říká Heather Elrod, generální ředitelka Amazing Lash Studio. "Máme členy, kterým je 20 a našemu nejstaršímu zaznamenanému členovi je 83.„ ̶ ̶Deka Lash ̶prodlužování řas ̶Amazing Lash Studio ̶prodlužování řas i tvarování a tónování obočí ̶Idolize Brows & Beauty ̶Kromě prodlužování řas a doplňkových služeb v oblasti řas nabízí tato franšíza také navlékání obočí a obličeje, depilaci celého těla voskem a ošetření obličeje ̶Touch n Glow ̶prodlužování řas spolu s navlékáním a barvením obočí, tetování hennou, luxusní ošetření obličeje, make-upy, produkty péče o pleť a další. Adobe Systems zápatí prezentace 10 Význam atmosféry ̶vytvářet přitažlivou atmosféru prvořadé pro udržení a růst podnikání ̶platí pro zdravotnictví i kosmetický průmysl ̶Michael Blair, spoluzakladatel Deka Lash uvádí: ̶jde o zážitek, který má zákazník při každé návštěvě ̶„Od modernizovaného designu studia po hudbu, ergonomické postele a dokonce i vlastní aroma uvnitř studia, to vše je navrženo tak, aby to byl zážitek WOW.“ Adobe Systems zápatí prezentace 11 Počáteční investiční a otevírací náklady pro kosmetické franšízy ̶liší se v závislosti na jedinečném obchodním systému a požadavcích na provedení (požadavky na nemovitosti atd.) Adobe Systems zápatí prezentace 12 Průběžné náklady na kosmetické franšízy ̶výdaje, jako jsou licenční poplatky, marketingové poplatky, poplatky za software, poplatky za školení a další ̶licenční poplatky ̶vyměřují se za pokračující používání ochranných známek a patentovaných procesů poskytovatele franšízy spolu s určitými typy provozní podpory ̶další poplatky „podle potřeby“ ̶ jsou poplatky za audit nebo náklady na další, nepovinná školení ̶ ̶ ̶plus náklady spojené s vlastnictvím podniku ̶mzdy zaměstnanců nebo náklady na energie Adobe Systems zápatí prezentace 13 Hlavní výhody vlastnictví franšízy pro zdraví a krásu ̶Rozpoznávání jmen ̶lidé mají tendenci jednat s někým, koho znají ̶Franšízy mívají zavedené značky, které v mnoha případech existují již léta. ̶zakoupením franšízy, budete mít právo spojit své podnikání s názvem, ochrannými známkami a logem franšízové ​​společnosti ̶Reklama ̶drahá a někdy může být těžké rozhodnout, kde utratit svůj rozpočet na reklamu a marketing -> u franšízy bývají zavedeny pokyny, které vám pomohou ̶U franšízy národní reklamu obvykle provádí poskytovatel franšízy ̶Školení a podpora ̶Oblíbenou funkcí u všech franšíz je poskytované školení. Během podnikání budou mít nabyvatelé franšízy přístup k provozní příručce poskytovatele franšízy, počítačovým systémům a dalším položkám, které vám pomohou úspěšně řídit vaši franšízu v oblasti zdraví a krásy. ̶ Adobe Systems zápatí prezentace 14 Franšízy z Indie – kosmetické produkty ̶Indický kosmetický průmysl prošel v posledních letech pozoruhodnou metamorfózou a vyvinul se ze skromných začátků do pulzujícího sektoru s mnoha miliardami dolarů. ̶kosmetický průmysl se stal prosperující půdou pro začínající podnikatele ̶10 nejlepších franšíz kosmetických produktů: 1.Lotus Herbals 2.Lakme 3.Forest Essentials 4.Biotique 5.Colorbar 6.Himalaya Herbal Healthcare 7.VLCC 8.Amway India 9.Kama Ayurveda 10.The Body Shop Adobe Systems zápatí prezentace 15 Užitečné odkazy, články ̶https://franchising.cz/ ̶https://www.franchisedirect.com/ ̶https://www.franchisebazar.com/ ̶https://nastartujto.sk ̶https://www.czech-franchise.cz ̶ ̶ ̶ ̶Forbes ̶https://forbes.cz/11-vstupenek-ke-svobode-tipy-na-fungujici-fransizy-s-nimiz-muzete-zacit-podnikat / ̶Kolik stojí franšíza ̶https://www.penize.cz/podnikani/310016-kolik-stoji-fransiza ̶