Průběžný test 28/4 o písemná forma o na přednášce (tj. od 10:50) o celkem 4 položky, 15 min limit na odpovědi o max. počet bodů 15 o výsledky budou zveřejněny v IS v sekci Studijní materiály do 1/5 (spolu s body za další odevzdané úkoly) Průběžný test 28/4 o obsah: n učivo podzimního semestru n dosavadní učivo jarního semestru (bez faktorové analýzy, shlukové analýzy a MDS) Příklady položek Příklady položek o 1. uvedená tabulka se označuje jako n a) jednorozměrná četnostní tabulka n b) kontingenční tabulka n c) agregační tabulka n d) korelační tabulka Příklady položek o 1. uvedená tabulka se označuje jako n a) jednorozměrná četnostní tabulka n b) kontingenční tabulka n c) agregační tabulka n d) korelační tabulka Příklady položek o 2. na jaké úrovni byly měřeny proměnné uvedené v tabulce? n a) věk ..................... n b) úroveň štěstí ............... Příklady položek o 2. na jaké úrovni byly měřeny proměnné uvedené v tabulce? n a) věk ordinální n b) úroveň štěstí ordinální Příklady položek o 3. jaké můžeme pozorovat rozdíly mezi mladšími a staršími respondenty v míře štěstí? n a) jsou přibližně stejně šťastní n b) mladší respondenti jsou šťastnější než starší n c) starší respondenti jsou šťastnější než mladší Příklady položek o 3. jaké můžeme pozorovat rozdíly mezi mladšími a staršími respondenty v míře štěstí? n a) jsou přibližně stejně šťastní n b) mladší respondenti jsou šťastnější než starší n c) starší respondenti jsou šťastnější než mladší Příklady položek o 4. jakým testem bychom mohli nejlépe určit, zda jsou rozdíly v míře štěstí mezi staršími a mladšími respondenty statisticky významné? n a) t-testem pro nezávislé výběry n b) faktoriální analýzou rozptylu n c) t-testem pro párované výběry n d) testem Chí-kvadrát Příklady položek o 4. jakým testem bychom mohli nejlépe určit, zda jsou rozdíly v míře štěstí mezi staršími a mladšími respondenty statisticky významné? n a) t-testem pro nezávislé výběry n b) faktoriální analýzou rozptylu n c) t-testem pro párované výběry n d) testem Chí-kvadrát