GRULÍKOVÁ LUCIE- ETNOLOGIE V PRAXI Výčet státem chráněných památek ve Vlčnově. - kostel sv. Jakuba Většího - kaplička, při čp. 106 - venkovská usedlost, z toho jen špýchar Rybářská čp. 47 - venkovská usedlost čp. 57 - vinná búda čp. 57 - venkovská usedlost čp. 65 - venkovská usedlost čp. 80 - venkovská usedlost čp. 90 - venkovská usedlost Masarykova čp. 121 - venkovská usedlost Pod Bočky čp. 255 - venkovská usedlost Ploty čp. 301 - venkovská usedlost čp. 738 - venkovská usedlost čp. 739, vedle kostela - venkovská usedlost čp. 770 - vinná búda eč. 778 - vinná búda číslo rejstříku 13886/7-8025 - vinná búda číslo rejstříku 16653/7-8013 - vinná búda číslo rejstříku 17553/7-8017 - vinná búda číslo rejstříku 17922/7-8020 - vinná búda číslo rejstříku 20127/7-8023 - vinná búda číslo rejstříku 21027/7-8026 - vinná búda číslo rejstříku 26959/7-8022 - vinná búda číslo rejstříku 29078/7-8018 - vinná búda číslo rejstříku 30062/7-8010 - vinná búda číslo rejstříku 30629/7-8024 - vinná búda číslo rejstříku 31797/7-8015 - vinná búda číslo rejstříku 34607/7-8027 - vinná búda číslo rejstříku 36573/7-7022 - vinná búda číslo rejstříku 36680/7-8011 - vinná búda číslo rejstříku 45421/7-8016 - vinná búda číslo rejstříku 45806/7-8012 - vinná búda číslo rejstříku 47869/7-7017 - vinná búda číslo rejstříku 23311/7-7020 - vinná búda číslo rejstříku 15323/7-7018 Slovácké hody v městské části Brno- JUNDROV DOTAZNÍK: 1) Proč vznikly právě slovácké hody v Brně? 2) Kdo je zakladatelem slováckých hodů v Jundrově? 3) Kdy byly hody založeny? 5) Kdy se samotné hody konaly a konají? ( pokud možno přesná datace) 4) Kdo hody ogranizoval? ( organizace, jednotlivci..) 5) Jak probíhaly předhodové přípravy? 6) Mají hody své vlastní specifické symboly a prvky? 7)V jakých krojích lidé chodili a chodí na hody? 8) Je v Jundrově hodová chasa? 9)Jaká hudba hraje na hodech? ( dechová, cimbálová, diskotéka....) 10) Probíhá na hodech nějaký program a jaký? 11) Jaké tance jsou nejčastěji tancovány? 12) Navštěvují hody i jiní účastníci než z Jundrova? 13) Máte osobní zkušenosti s účastí, nebo organizací těchto hodů? 14) Mají významný společenský a kulturní význam pro Jundrov? 15) Jestli ano, tak v jaké míře a jak se projevují? Muzeum a pedagogická praxe, popř. zapojení hendikepovaného návštěvníka: Každý muzejní pracovník by měl mít určitou pedagogickou praxi v ramci toho, jak správě pracovat s návštěvníkem a to nejen s dětským či hendikepovaným. Je důležité si tyto návštěvníky získat a zaujmout je. VÝKLAD: - spávné vyjadřování, volení vhodných výrazů tak, aby jim návštěvník v daném věku rozuměl, či mu složitější výraz opsat zjednodušenou formou, či idiomem, který mu něco připomíná - zajímavý postoj k tématu, dát návštěvníkovi na jevo, že ttématu dostatečně rozumím, ale také mě zajímá jako určitá forma koníčku - nesnažit se za každou cenu vnutit svůj názor, spíše podpořit myšlení a vlastní názor návštěvníka PROHLÍDKA MUZEA: - zapojit do prohlídky, co nejvíce reálných a "živých" předmětů, např. kopií, nebo předmětů kterých máme větší počet a nechat návštěvníka samostatně si vyzkoušet či osahat přemět, nebo vyrobit výrobek - po prohlídce můžeme vyhlásit diskuzi, aby bylo zřejmé, co si návštěvníci zapamatovali, bylo jim všechno jasné, nebo mají doplňjící dotazy - v rámci diskuze a poznávaní zanalostí např. vyhlášení soutěže- znalostní, nebo praktické, tvorba keramiky, skládání střepů do podoby nádoby...... - možnost také vyzkoušet si vést výklad jako průvodce spoluúčastníkům - prohlídku možno doplnit videoprojekcí, divadlem, hudbou či obrázky s dětskou tématikou, nebo tématikou blízkou dětem, pod kterou si lehce představí složitější procesy, aslovy, předměty..... - pokud se jedná o hendikepovaného návštěvníka- vhodné, aby jeden muzejní pracovník ovládal např. znakovou řeč - samozřejmá by měla být určitá psychologická odbornost - připravený speciální výklad opět doplněný např. názornými obrázky či předměty pro lepší pochopení - výklad i prohlídka spíše kratší a zajímavější pro lepší udržení pozornosti - při odchodu možnost věnovat drobné upomínkové předměty jako pohlednice, obrázky, průvodce....