Obecná didaktika pro DPS Jaro 2006 1. Didaktika: vymezení, předmět, struktura, obecná a školní, předmětové, různá pojetí 2. Teorie vzdělávání 3. Didaktické cíle: klasifikace, formulace, práce s cíli ve výuce 4. Kurikulum: vymezení, druhy kurikula, kurikulární reforma 5. Učivo: struktura, analýza učiva, učební úlohy 6. Didaktické principy/zásady 7. Fáze výuky, vyučovací hodina 8. Příprava na výuku 9. Didaktické prostředky: tradiční a moderní 10. Metody a formy výuky: základní klasifikace, charakteristiky jednotlivých metod 11. Učitel a žák jako činitelé výuky 12. Hodnocení, klasifikace a zkoušení žáků 13. Didaktika pro hendikepované; poruchy učení Základní literatura: Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Cangelosi, J. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1996. Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál 1996. Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Olomouc: UP, 2000, 2001. Pasch, M., Trevor, G. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. Seminární práci zadá Novotný 28. 4.