inovace - difúze - adaptace - restrikce I. inovace: průkopnické období, 1956-62 Samuels Band, Sputnici, FAPS, Komety, Pavel Sedláček, Miki Volek a Crazy Boys II. adaptace: zdomácnění rocku na české hudební scéně, 1966-70 melodie, vícehlasy, písničky s č.texty: Olympic, George & Beatovens, Synkopy 61, Cardinals, Juventus, Atlantis, Vulkán, Flamengo za P. Nováka (65-67) r&b, soul: Matadors, Blue effect, Flamengo po P.Novákovi (od 67), Framus Five, Bluesmen, Rocky Eagles, Donald III. svár adaptačních a restrikčních tendencí: rozvíjení a doznívání původních východisek, 1970-78 Situaci vzniklou na počátku 70. let můžeme charakterizovat jako rozpad českého rockového hnutí do pěti v pěti izolovaných, vnitřně však ještě zpravidla hlouběji stylově diferencovaných názorových liniích: 1. úplný přechod k pop music 2. částečné přiblížení tvorby střednímu proudu populární hudby 3. základní rocková linie 4. alternativní scéna 5. underground 1. úplný přechod k pop music Hana Zagorová, Petr Spálený, Karel Černoch, Petr Novák, Martha a Tena Elefteriadu nebo Pavel Fořt, Jaroslav Obermayer 2. částečné přiblížení tvorby střednímu proudu populární hudby Olympic, Petr Novák, Pavel Bobek, Karel Kahovec 3. základní rocková linie Progres 2, Framus 5, Vladimír Mišík Etc..., C&K Vocal art rock: Collegium Musicum, Synkopy, Modrý efekt, jazz rock: Jazz Q, Energit, Impuls, Bohemia, Pražský výběr tancovačkový hard rock: Orient, Benefit, Markýz John, Adepti. Plzeň: Bumerang, Koule, Katapult hanspaulská bluesová scéna: Žízeň; Žlutý pes, Yo Yo Band, Nahlas, Bluesberry, Krausberry, Hlava B rock´n´rollový revival: Transit, Classic Rock´n´roll Band 4. alternativní scéna od 1972: Extempore, Stehlík; Elektrobus, Kilhets, Švehlík, Amalgam 5. underground Plastic People of the Universe, DG 307, Umělá hmota, Bílé světlo, Aktuál 3. - 5. propojení s folklem