Od dada k happeningu 3h1íg ... Ohcjg ... ? Satieho estetika jasnost jednoduchost ironie hudba všedního dne, music-hall, cirkus „Máte co říct a řeknete to" Ramon Casas: Erik Satie P. Picasso: kostýmy Manažerů pro balet Paráda (1916-17) Trois morceaux en forme de poire (Tři kusy ve formě hrušky) Trois Gymnopédies (1888) Vexations Balet Parade (1916-17) Balet Relache (Divadelní prázdniny) La Piěge de Meduse (Medůzova past) Hudba-nábytek: La musique ďameublement (okolo 1920) j Indeterminacy - náhodné operace (Kniha proměn l-ťing): Music of Changes (1951) pro sólo klavír Imaginary Landscape IV (1951) pro 12 radiopřijímačů Atlas Eclipticalis (1961-2) pro orchestr HPSCHD (1967-69) - pro 7 hráčů a pás 4ť33"(1952) J v- Rysy happeningu: • relativně otevřený časový i prostorový rámec • decentralizace autorství, místa a vyprávění • spojení intence autora a imaginace publika • neurčitost / nepředvídatelnost • non-lineární řazení událostí • předchůdce non-linárních forem nových (digitálních) médií založených na principu interaktivity a síťových technologií. j