Přenos agrese napodobováním agresivních modelů Předchozí studie navržená k objasnění fenoménu identifikace na základě bezděčného učení demonstrovala, že děti pohotově napodobovaly chování předváděné dospělým modelem v jeho přítomnosti. Řada experimentů Blakea a dalších rovněž ukázala, že pouhé sledování reakcí modelu má velký vliv na reakce subjektu v aktuálním prostředí sociálního vlivu. Zatímco tyto studie poskytly přesvědčivé důkazy o vlivu chování modelů na ostatní, významnější test učení nápodobou zahrnuje zobecněné imitační vzorce chování nového nastavení, ve kterých model chybí. Metoda Zkoumaný soubor (Subjektové) Zkoumaný soubor tvořilo 36 chlapců a 36 děvčat zapsaných do mateřské školy při Stanfordské univerzitě. Věk se pohyboval v rozmezí od 37 do 69 měsíců, s průměrem 52 měsíců. Dva dospělí, muž a žena, plnili roli modelu, a jedna experimantátorka řídila studii pro všech 72 dětí. Návrh výzkumu Zkoumané osoby byly rozděleny do osmi experimentálních skupin po šesti a kontrolní skupina sestávala z 24 probanďat. Polovina zkoumaných osob byla vystavena působení agresivních modelů a druhá polovina modelům, které se chovaly mírně a neagresivně. Tyto skupiny byly dále rozčleněny na mužské a ženské subjekty.