Bloomova taxonomie kognitivních cílů: 1.00 - Znalost - zapamatování 1.10 -Znalost konkrétních poznatků 1.11 -... pojmů či symbolů 1.12 -... faktických údajů 1.20 - Znalost postupů - prostředků zpracování poznatků 1.21 -... konvencí 1.22 - ... trendů a posloupností 1.23 - ... klasifikací (a klas. kategorií) 1.24- ... kritérií 1.25 -... metodologie 1.30 - Znalost obecných a abstraktních poznatků 1.31 - ... teorií a poznatkových struktur (definovat, doplnit, napsat, opakovat, pojmenovat, popsat, použít, reprodukovat, seřadit, určit, vybavit si, vybrat, vysvětlit, znát) 2.00 - Porozumění 2.10- Převod - transformace 2.20 - Interpretace 2.30 - Extrapolace (dokázat, jinak formulovat - vyjádřit, ilustrovat, interpretovat, objasnit, odhadnout, opravit, přeložit, převést, vysvětlit, vystihnout princip) 3.00-Aplikace (aplikovat, demonstrovat, diskutovat, interpretovat údaje, načrtnout, navrhnout, použít znalost, prokázat, registrovat, řešit, uvést vztah mezi, uspořádat, vyčíslit, využít pro vysvětlení, vyzkoušet) 4.00 - Analýza 4.10- Analýza prvků 4.20 - Analýza vztahů 4.30 - Analýza principů uspořádání (analyzovat, najít principy uspořádání, najít kritéria, použít kritéria, provést rozbor, rozhodnout, rozlišit, rozčlenit, specifikovat, strukturovat, vyčlenit) 5.00-Syntéza _ 5.10-Vypracování individuálně osobitého sdělení 5.20 - Vypracování operačního plánu 5.30 - Odvození souboru vztahů mezi jevy (formulovat princip, kategorizovat, klasifikovat, kombinovat, modifikovat, najít vztahy, napsat sdělení, navrhnout, organizovat, shrnout, spojit, vyvodit obecné závěry-zobecnit) 6.00 - Hodnotící posouzení 6.10 - Posouzení vnitřních kritérií 6.10 - Posouzení vnějších kritérií (argumentovat, obhájit, ocenit, oponovat, podpořit, porovnat, posoudit, provést kritiku,prověřit, srovnat s normou, vybrat, vyvrátit, uvést klady a zápory, zdůvodnit, zhodnotit) S užitím: Horák,F., Vymezování výukových cílů. Olomouc 88.