Nakonec se čas zpomalí a na scénu přicházejí Správci. Zamyšleně se dívají na Adama. Nejprve Alfa vyjde po schůdcích a zůstane na nižší rovině, lehce se natočí k divákům. Pak pomalu vyjde Beta až na vyšší rovinu, natočí se stejně jako Alfa a po asi 2 s. jdou ke stolu s Adamem. Beta přejde za stůl k nohám, Alfa zůstane blíže u hlavy. Až posud jdou mlčky s rukama sepjatýma za zády. Nyní nasadí gesto přemýšlení. Asi po 5 s. I. 2. Alfa: Pokývá hlavou. „Ano.“ Beta: Pokývá hlavou. „Jistě.“ Alfa: „A nakonec, proč ne dnes?“ Během této repliky začnou obcházet stůl s Adamem. Beta: „Extrapolujme - výrazně. Dá se očekávat, že bude realita- výrazně někdy více korelovat- výrazně s jeho přáním?“ Alfa: „Nemyslím.“ Oba se zastaví, Beta ještě chviličku přemýšlí. Měli by být na opačných místech než na začátku. Beta (po odmlce): „Též si nemyslím.“ Alfa: Opět začnou obcházet, tentokrát opačným směrem. „Ptám se. Je však jeho přání jakkoliv relevantní- výrazně?“ Beta: „Hmm… Ta bedna tu zavazí už celá léta. Musíme tomu věnovat pozornost.“ Alfa: „Ovšem také bychom ji mohli… tak nějak…“ (posunky naznačuje, že by ji zametl pod koberec) Beta: „To by pak ale celé to jeho gesto, celá ta doba, co si tu leží… všechno by to bylo…“ Oba se zastaví – asi stihli celé kolečko. Alfa zkřiví obličej bolestí v očekávání toho slova Beta: „… bezúčelné.“ Alfa (bolestivě opakuje): „Bezúčelné!“ Beta: „Ano.“ S následujícími replikami se sejdou vedle sebe za stolem. Jejich gesta by mohla být zrcadlově symetrická. Alfa: „Jistě. Ale jak by tu přežil? Koneckonců, je to barbar.“ Beta: „Patrně… nepřežil.“ Alfa: „To je třeba verifikovat- výrazně.“ Beta: „Pak verifikujme- výrazně.“ Odcházejí doprava, ruce opět za zády. Pokývají hlavou, jsou na odchodu. Alfa si na něco vzpomene: Alfa: Zvedne ruku jako upozornění: „Ah, a je to morální?“ Oba se zastaví. Beta (Popojde 2 kroky směrem k divákům a pokrčí rameny): „Dávej si pozor na to, co si přeješ…“ Alfa: popojde vedle něho„… protože mýlit se v premise by mohlo být trapné.“ Beta: „Ano.“ Alfa: „Jistě.“ Odcházejí. 1:10. V této části není žádný dramatický děj, pouze se uvádí situace. Z dramatického hlediska jde o představení dvou postav, je tedy třeba zdůraznit jejich charakter. Protože jsou zřejmě rovnocenní a dokonale identičtí, měli by mít i podobná, ne-li identická gesta. Pak by bylo o to oprávněnější Bohuslavova námitka, přičemž Bohuslavova gesta by měla být buď opět podobná, nebo naopak nějak zřetelně a evidentně záměrně odlišná – chce přece zaujmout místo správců.