Doplňková cvičení k 7. lekci 1. Vyberte správnou možnost a vysvětlete: 1. (Pater, pueri, puellae) venire non potest. 2. Discipuli industrii a magistris et parentibus (laudare, laudari) possunt. 3. Liber de iniuriis Romanorum (scribere, scribi) non potest. 4. Librum de iniuriis Romanorum (scribere, scribi) non potest. 5. Beate et iucunde (vivere, vivi) potestis. 2. Přeložte tak, aby výsledek zněl v češtině přirozeně: 1. A multis hominibus timeris. 2. Mater mea a me saepe adiuvabatur. 3. Hoc mihi per legatos nuntiabitur. 4. Canes saevi timentur. 5. Boni suos et sua servare conabantur. 6. Si vita felix divitiis anteponeretur, beate vivere possemus. 7. Galli more suo ad Caesarem legatos mittebant, ut pacem peterent. 8. Consules petebantur, ne media urbe pugnam committerent. 9. In summo monte arx videri potest. 10. Illi hostes vinci non poterant. 3. Šťouravé otázky: Jaký je rozdíl mezi Non possumus laudare a Non possumus laudari? Je věta Non possumus laudare bez dalšího kontextu kompletní? Lze vytvořit 1. os. sg. pas. od slovesa parēre? Lze říct Beate vivi potest? Může být podmětem věty Loqui potest neosobní „ono“, tj. „(ono) lze mluvit“? 4. Přeložte:[1] 1. Otium, Catulle, tibi molestum est. (Cat.) 2. Gloriam, honorem, imperium boni et ignavi aeque sibi optant. (Sall.) 3. Itaque meo et hostium exercitui par condicio est. (Sall.) 4. Tu mihi istius audaciam defendis. (Cic.) 5. Haec eodem fere tempore Caesar atque Pompeius cognoscunt. (Caes.) ________________________________ [1] Převzato z: Psík, R. Latinská morfologie. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7368-403-7. s. 73.