Sofie Ferklová, 263418 Jacques Derrida: Politika přátelství Podle Aristotela je v přátelství důležitější milovat než být milován. Tento výrok je neopominutelný i na obecnější rovině – ve hře je spravedlnost a politika. Ve skutečnosti se tato pasáž z Etiky Eudémovy vztahuje i k otázce, co je spravedlivé (dikaion), spravedlivé v přátelství. První vyvstává otázka spravedlivého a spravedlnosti (dikaiosyné). Ta určuje chování – chovat se tak[P1] , abychom byli v souladu s tím, co je spravedlivé, s podstatou spravedlnosti. Tato otázka je ve své závažnosti a neopominutelnosti stejně neodkladná jako otázka, čím je v přátelství krása a touha[P2] . Je tedy také stavěna na první místo, okamžitě za úvodní otázky, jež si klademe o přátelství (peri philias): co je to přátelství? Jaké je[P3] ? Kdo je to přítel? Má přátelství jeden nebo více významů? Velmi dobře B ________________________________ [P1]„Určitým způsobem“ – zde zestručnění mírně oslabuje důraz [P2]To je nepřesné, co je „žádnoucí“ [P3]co je to zač“ – tady bych neubírala počet otázek, je to záměr