Jacques Derrida Politiky přátelství Aristoteles to vyjádřil takto: v přátelství je vhodnější milovat než být milován. Nesmíme opomenout obecnou platnost tohoto tvrzení. Vychází ze [P1] spravedlnosti a politiky. Tato pasáž z Etiky Eudemovy se totiž zabývá tím, co je v přátelství správné (dikaion). Nejdříve tedy vyvstává otázka správnosti či spravedlnosti (dikaiosyné), která charakterizuje nějaké chování. Jejím základem je to, že se chováme určitým způsobem – v souladu a harmonii s tím, co je správné. Je na naprosto stejné úrovni jako otázka krásy a vhodnosti[P2] , a to v celé své vážnosti a nezbytnosti. Tato druhá otázka přichází také jako jedna z prvních, hned poté, co se přistoupí k obecné diskuzi o přátelství (peri philias): Co je přátelství? Jakým způsobem nebo jako co se projevuje? Kdo je přítel? Má přátelství, když o něm mluvíme, jeden nebo více významů? Výborně A ________________________________ [P1]„jde o“ [P2]...v přátelství