Jacques Derrida: Politiky přátelství Aristoteles tedy prohlašuje: v přátelství se sluší spíše milovat než být milován. Nezapomínejme na obecnou rovinu tohoto tvrzení. Směřujeme k ní [P1] od spravedlnosti a politiky. Tento přechod [P2] od Etiky Eudemovy vede totiž k otázce zabývající se tím, co je správné, přesněji to správné (to dïkaion) v přátelství. To, co se objevuje na prvním místě, je otázka toho správného a spravedlnosti, dakaiosûne. Ta charakterizuje jednání. Spočívá v chování se určitým způsobem – ve shodě s tím správným, v souladu se zásadou toho správného. Ve své vážnosti, stejně jako v nezbytnosti, je tato otázka zcela rovnocenná s otázkou toho krásného a toho žádoucího v přátelství. Dostává se tak na první místo ihned po celkovém otevření se subjektu, se kterým se navozuje [P3] přátelství (peri philia): Co je to přátelství? Jaké je[P4] ? Co je to přítel? Má přátelství jeden nebo více významů? Dobře C ________________________________ [P1]To ne, „jde o“ [P2]To ne, „pasáž/část“ [P3]To ne, např. „obecném úvodu k tématu“ [P4]Neredukovat počet otázek, je to záměr