Jacques Derrida : Politiky přátelství Jak prohlásil Aristoteles: v přátelství je záhodno spíše milovat, než býti milován. Neopomeňme obecný rozsah onoho tvrzení, neboť vyplývá ze [P1] spravedlnosti a z politiky. Tento úryvek z Etiky Eudemovy vlastně přináší otázku, co je v přátelství správné, to spravedlivé (to dikaïon). Na prvním místě tedy vyvstává otázka spravedlivého či spravedlnosti (dikaiosûne). Spravedlnost určuje jisté chování, vyznačuje se zásadou chovat se určitým způsobem, a to ve shodě se spravedlivým, v souladu s principem spravedlivého. Tato otázka se jak svou důstojností, tak svou nezbytností naprosto rovná otázce krásného a žádaného v přátelství. Objevuje se tudíž na prvním místě, ihned po obecném uvedení tématu pojednávajícím o přátelství (peri philias): Co je to přátelství? Čím se vyznačuje a jaké je? Co znamená přítel? Používá se přátelství v jednom či ve více významech? Výborně A ________________________________ [P1]To ne, „jde o“