Tereza Kubíčková, 146736 Jacques Derrida, Politiky přátelství Aristoteles proto[P1] prohlašuje, že v přátelství je lépe milovat než být milován. Nezapomínejme na obecnou rovinu tohoto tvrzení. Přichází[P2] spravedlnost a politika. Tato pasáž Etiky Eudémovy totiž otevírá otázku toho, co je v přátelství spravedlivé, to spravedlivé (to dïkaion, řec. spravedlivý). V první řadě vyvstává otázka spravedlivého nebo spravedlnosti (dikaiosune, řec. spravedlnost). Tou se vyznačuje jednání. Spravedlnost spočívá v chování se určitým způsobem: v souladu s právem, v harmonii se zásadou práva. Ve své důstojnosti stejně jako ve své nutnosti se tato otázka bezprostředně rovná otázce krásného a žádoucího v přátelství. A přichází tedy na první místo neprodleně po otevření se[P3] přátelství (peri philias, řec. o přátelství). Co je přátelství? Jak[P4] nebo čím je? Co je to přítel? Má přátelství jen jeden nebo více smyslů? Dobře C ________________________________ [P1]tedy [P2]Jde tu o ... [P3]To ne, po nastolení otázky/tématu [P4]Lépe opsat