Tereza Heczková, 217039 Nicolas Fargues na pláži Román v románu není vynálezem 21. století. Avšak díky nástupu elektronických[P1] knih Nicolas Fargues přihazuje. Román, který si usmyslel napsat John, nepokročil o píď a nejspíše ani nikdy nepokročí. Román Belvala, hvězdného televizního novináře, ve skutečnosti napsal černoch[P2] . Ono zdvojení textu má své hranice: Johnovy úvahy při pročítání Belvalova románu zatěžují román samotného Farguea, jehož silnou stránkou jsou hlavně dialogy a komentování[P3] situací. Avšak těch několik stránek naštěstí[P4] nezkazí celkový dojem. Jak už nám to Fargues dokázal ve svých šesti předchozích dílech, jeho příběhy mají spád. Čtenář velmi rychle zachytí myšlenku, směje se ironickým pasážím, vnímá [P5] intonaci v řeči postav, často souhlasí. Už od počátku jsme autorem vtaženi do filmového záběru – neboť díky svému vybroušenému citu pro obraznost[P6] , Nicolas Fargues zcela jistě jednou film natočí. Pozorujeme Johna na pláži při sběru odpadků, který uspořádala radnice. Uspokojivě, započteno ________________________________ [P1]Ne, to ne, mluví o jen pomyslných knihách [P2]Pozor, najděte si termín [P3]To ne, vystižení situací, komentáře právě ne [P4]komentářů [P5]rozpozná [P6]obraz