Kateřina Volfová Nicolas Fargues na pláži Román v románu není žádným objevem 21. století. Ovšem Nicolas Fargues na něj sází[P1] . Pravda, nějakými[P2] virtuálními knihami. Ta, kterou se John rozhodl napsat, mu moc nejde a asi ani nikdy existovat nebude. A tu Belvalovu, slavného televizního reportéra, napsal nějaký černoch[P3] . Román v románu má své hranice: úvahy, nad kterými John při otvírání Belvalova románu rozjímá[P4] , jsou takového rázu, že zatíží ty jeho[P5] , který je ve vytváření konverzace a zachycení scény lepší než ve vysvětlování. Ovšem asi desítce stran , které se tomuto věnují, se to potěšení [P6] nepodaří opravdu pokazit. Neboť romanopisec je schopný rychle uvažovat [P7] , to už ve svých šesti předchozích knihách dokázal. Jeho čtenáři záměr pochopí ve čtvrtině cesty, zasmějí se ironickým úryvkům, reagují [P8] na intonaci postav a často souhlasí. Hned od začátku si nás film, který autor promítá, získá. Protože Nicolas Fargues bude jednoho dne natáčet filmy tak, že bude [P9] jeho cit pro obraz pronikavý. John se na nějakém místě účastní sbírání odpadků, které zorganizovala radnice. Nevyhovující ________________________________ [P1]Hodně /jej ještě zdokonaluje [P2]jakýmisi [P3]najděte si pojem [P4]nelze rozjímat nad úvahami, tedy jen „se zabývá apod.“ [P5]dílo [P6]potěšení z četby [P7]svižně postupovat [P8]rozpoznají [P9]protože!