Nicolas Fargues na pláži Román v románu není novinkou jednadvacátého století. Nicolas Fargues však znásobuje zakotvení fiktivních děl v rámcovém příběhu, a sice o jakési díla virtuální. Například John příliš nepokračuje v knize, kterou si umínil napsat, nejspíš ji nikdy nedopíše. Knihu Belvala, slavného televizního reportéra, zase napsal nějaký černoch[P1] . Postup „románu v románu“ má své hranice; Johnovy úvahy při četbě Belvalova románu jako by obtěžkaly román Nicolase Farguese, jenž vyniká spíše svým způsobem vytváření dialogů a situování děje než komentářem vypravěče. Ale ani takových deset stránek komentáře nám potěšení z četby opravdu zkazit nemůže. Neboť, jak ostatně již prokázal ve svých šesti předešlých knihách, tento spisovatel dokáže rychle postupovat. [P2] Čtenáři ve chvilce dojde jeho záměr, pousměje se nad ironickými úryvky, [P3] dešifruje tón jednotlivých postav, často i souhlasně přikyvuje. Autor nám vlastně promítá film – Farguesův smysl pro obraz je totiž natolik vyostřený, že jednoho dne skončí u filmu – a my jsme od prvního okamžiku jeho zajatci[P4] . V jedné části se John zúčastní hromadného sběru odpadků, který organizuje radnice. započteno ________________________________ [P1]Pozor, najděte si význam [P2]Lépe např.: psát svižně [P3]Lépe: částmi /prvky [P4]Hodně silné, lépe: vtaženi do děje/zaujati