Některé slogany využívají zároveň souzvuku i aliterace: Koberce JEKO, mechové měkko. - TITAN-Aby bílá byla bílá. - NovýBIOMAT UNIVERZÁL. Pere bezva a za dva. -Ano. ANOPYRIN. Aliterace je velmi příznačná pro reklamu anglickou: ITS TOPS ON MOPS. IT'S THE AIR IN YOUR AERO THAT MAKES YOU GO O. GILLETTE - THE BEST A MAN CAN GET). Také česká reklama někdy využívá čisté aliterace, i když řidčeji: UHLÍ A KOKS Z OKD JE O.K. A EKO. Aliterační zásadě je podřízen poměrně dlouhý reklamní text Přírodní projímadlo podporuje přirozený průběh procesu perisatltiky, protože působí příznivěpři průchodu potravy tělem. Jindy počáteční písmena vytvářejí akronymům výrobku nebo firmy: Rodina Okouzlena Moudrým Obchodem. ROMO. Poměrně rozvinuté akronymům využívá reklama CHEMOPETROL: CHEMOPETROL EKONOMIKA POTŘEBUJE CHEMII MEDICÍNA POTŘEBUJE CHEMII OKOLO CHEMIE SE TOČÍ POKROK POHANÍ MOTORY EKOLOGŮM NEMUSÍ NAHÁNĚT HRŮZU TADY NEZASPALI DOBU ROSTE VNĚM VÝZNAMNÝ EVROPSKÝ PODNIKO ZÍTŘKU ROZHODUJE CHEMIE LIDÉ Z CHEMOPETROLU TO VĚDÍ. Zdařilá reklama na inzerci v Lidových novinách využívá hru písmen v titulech a v mnemotechnické říkance: Mudr., ing. CSc, doc. PhDr., prof. ing. arch., JUDr., PaedDr., DrSc, RNDr., MVDr., PhMr., Hch Kr DTN.... a další významné osobnosti patří mezi naše čtenáře. Účinně je můžete oslovit inzercí v deníku LIDOVÉ NOVINY. Další zdařilé slogany z Lidových novin využívají hru slov, jejichž významy jsou kon-textualizovány teprve obrazem. Obrázek inzerátů vytržených z Lidových novin je doprovázen textem: Připravte se, že budete na roztrhání. Stačí inzerovat v Lidových novinách. Kariéra LN. Budete na roztrhání. Jazyková hra, na níž bývá založena reklama, využívá nejrůznějších kalamburů: Svět byl stvořen za 7 dní. Jeho dokonalý obraz Vám stvoříme za 1 hod. Reklama zdůrazňující prostornost vozu hlásá: Valencia. Naplno, i když je plno. - K informacím přistupujte s citem. CIT. - Motorové oleje. TRYSK Vašim koním. V živé paměti máme billboard Staviv Raab Karcher s obrazem dvou mužů s balónky u úst: ? -Ano! Máme! a doprovodným textem: Vystačíme s omezenou slovní zásobou. To proto, že naše zásoby stavebních materiálů jsou neomezené. Reklama na automobil Ford si vybrala polysémii slova řídit: Všechno, co děláme, řídíte Vy. Reklama firmy Bupak vyrábějící obaly zní S námi to můžete zabalit. Reklama na zdravotně nezávadné hrnce Zepter si vybrala slogan Zdraví pod pokličkou. Stavební spořitelna AGB využila pro svou reklamu doslovného i obrazného významu slova klíč ve sloganu Klíč k bydlení. Reklama Moravskoslezské kooperativy zní Úrazové a životní pojištění... A jste v pohodě! Reklamní slogan na pračku AEG využívá polysémie slov čistý a přeprat: Čistá práce: Všechno přeperu! AEG. Pobouření, zejména mezi feministkami, vyvolala kontroverzní reklama založená na dvojím významu slova poslouchat: Sony. Muži mají rádi ženy, které poslouchají. Vhodným zdrojem kalamburů jsou rovněž frazeologismy: Veletrhy šité na míru. Styl. Mezinárodní veletrh módy. Reklama na lék proti bolesti v krku zní Jox - a máte to z krku. Reklama na Spořitelní penzijní fond využívá přísloví Jak si kdo ustele, tak si 135