Bosch akumulátorová vrtačka. Geniálne jednoduché - jednoduše geniální. - Hus-auiiriui. ľhlyokrok vpředu. Credis. -Novéjméno, Nova sila v plachtách. - Jen to nejlcp-ší. - Síla kvality. - Síla v harmonii. - Kvalita, kvalita, kvalita! Co nás zajímá nejvíce? Cena, cena, cena. Útok na city Má-li reklama apelovat na mužskou část populace, může vsadit v referenční funkci na ženskost. To je strategie tvůrců automobilové poezie, nebo ještě lépe řečeno automobilové erotiky: Krásná a ještě dokonalejší. Nová. Dokonalá v každém detailu. Navozuje se tu představa, že obstaráním si příslušného zboží získá majitel i vše ostatní, co reklama demonstruje - lásku: Nikdy více osamělý. Motorola. Pravá slova v pravou chvíli. Mám Tě ráda. Pokud jde o racionálnější zaměření, útok na ctižádost, prestiž, sílu, jsou reklamy, které v referenční funkci sázejí na evropský standard, na světovost. Slogan Přinášíme světovou kvalitu na náš trh je provázen obrázkem muže v kroji s dřevěnými vidlemi a slamákem na hlavě (Bohuš, 64 let), který praví: „ Co já bych á pří robotě počal bez své Vectry Hewlett-Packard?" Evropský standard - Otevřme se světu Shell. Jedna Evropa - jedna karta. Allianz - víc než pojištění. Evropský standard pojišťovacích služeb. ČSOB - banka na mezinárodní úrovni. Eurotel. Řešení? Je po ruce. Just in Lotus. Notes. Brána do světa. Jak je patrné z posledního příkladu, příznačná je i citace angličtiny: Take it from Toshiba. Přenosné počítače. Finlandia. Vodka From the Top ofthe World. Přece jen česká klasika Na tuto strunu hrají slogany jako doma, jako od maminky. Česká klasika. Známá chuť v nové podobě. Lilien. Ucelená řada české koupelové kosmetiky. Nokia. První mobilní telefon, který umí česky. Legato. Švédská kvalita za české ceny. Telstar. Japonská kvalita v českých rukou. Subaru 4WD. Auto pro české cesty. Pevně na všech čtyřech. 140