Tomáš Vtípil: Scattered Members for male choir and electronics, 2012 Skladba má tři části (I. – III.), celkem cca 40 minut Název akce: Membra disjecta for John Cage I. Předehra – 10 min. Sbor nezpívá, rozptýlen, popochází, půjdou kašlací zvuky z koncertu, můžeme se k nim připojit, ale přirozeně. II. okolo 20 minut Zlomky skladeb, zvukově by měly být vyvážené. Vzniknou tři min. pětičlenné skupinky. Obsahem celé druhé části je jejich postupné vytváření. Bude se to živě snímat a pouštět zpátky do prostoru, to ovšem budeme ignorovat. Každý člověk, popocházeje, si sám začne svůj part, přidělení lidí ke skladbám se určí dopředu. Když se potkají dva lidé a zjistí, že zpívají stejnou skladbu, zůstanou už spolu, stále popocházeje, hudebně se zkoordinují a pokračují ve zpěvu spolu. Pak zase někoho potkají atd. Všechno se to děje pomalu a postupně, žádný spěch. Jakmile bude některé skupinka kompletní, zastaví se. Budou tam tři mikrofony v prostoru do trojúhelníku, každá skupionka se postaví k jednomu mikrofonu do půlkruhu čelem doprostřed trojúhelníku. III. Zůstvává rozestavení z druhé části, tři skupinky zpívají. Postupně začne znít rytmické ostinato, což budeme zpočátku ignorovat. Pak se ze mě stane autoritativní sbormistr, převleču se z civilu do obleku. Postupně 4x obejdu skupinky. Poprvé u každé skupinky postupně umlčím první tenory a sezvu je doprostřed. Podruhé pak zase u každé skupinky umlčím druhé tenory a taky je sezvu doprostřed. Při třetím obcházení skupinek umlčím a sezvu barytony (samotné basy stále zpívají). A nakonec umlčím a sezvu basy. Stojíme všichni v chumlu uprostřed a chvíli jen tak nasloucháme následují tři jednominutové bloky oddělené minutou nicnedělání. Každý z těch bloků odstartuje Tomáš nějakými čtyřmi dobami. 1T zpívá Rakouskou hymnu, pouze úvodních 14 dob („Zacho…ře a naši“), jako smyčku pořád opakovat. Přesně podle ostinátně udávaného tempa. 2T zpívá Rakouskou hymnu, pouze úvodních 14 dob („Zacho…ře a naši“), jako smyčku pořád opakovat. Přesně podle ostinátně udávaného tempa. Bar zpívá začátek třetí části z Těbe Boga chvalim (Ckopo, uprostřed strany 536), pouze úvodních 14 dob („Spasí…Gospo“), jako smyčku pořád opakovat. Přesně podle ostinátně udávaného tempa. Bas zpívá začátek druhé stránky Vínku, pouze úvodních 14 dob („hořce zaplakala hořce zapla“), jako smyčku pořád opakovat. Přesně podle ostinátně udávaného tempa. Tři jednominutové bloky: (a) velmi potichu, jakoby šeptem, špatnou intonací (minutová pauza) (b) v normální dynamice, jak se píše ve skladbách (minutová pauza) (c) postupné zesilování z pianissima do fortissima a ještě víc, hodně rozhodit intonaci. Konec udávám já.