KSCB034 Sociální problémy v soudobé Číně Organizace kurzu: 55 studentů / 11 témat = 11 skupin po 5 studentech Přednáška = 30 minut úvod přednášejícího + prezentace 1 skupiny (1 skupina = 1 téma = prezentace 3 případových studií po 10 minutách = 30 minut + diskuse 15 minut) Poster Session = 1 skupina připraví 1 poster = 1 téma + 1 case study (příprava, výroba, prezentace, diskuse) Témata seminářů: 1. Úvodní hodina, organizace kurzu 2. Problematika vnitročínské migrace z venkova do měst (A) 3. Ohrožení životního prostředí, energetické zdroje (B) 4. Populační politika a proměna struktury čínské společnosti (C) 5. Vzdělávací, zdravotní a důchodový systém (D) 7. Pracovní podmínky, odbory, nezaměstnanost (E) 8. Centrální a lokální vláda, vlastnictví půdy (F) 9. Právní stát, správa věcí veřejných, NGO’s (G) 10. Korupce, propojení ekonomických a politických elit (H) 11. Cenzura, média a internet (I) 12. Petice, stávky, protesty, nepokoje (J) Doporučená literatura: Barabantseva, Elena . 2010. Overseas Chinese, Ethnic Minorities and Nationalism: De-centering China New York: Routledge. Benney, Jonathan. 2012. Defending Rights in Contemporary China. New York: Routledge. Cockain, Alex. 2011. Young Chinese in Urban China (Routledge Studies on China in Transition). New York: Routledge. Du Shanshan – Chen Ya-chen. 2011. Women and Gender in Contemporary Chinese Societies: Beyond Han Patriarchy. Lexington Books. Economy, Elizabeth C. 2011. The River Runs Black: The Environmental Challenge to China's Future. Cornell University Press. Eggleston, Karen - Shripad Tuljapurkar (eds). 2011. Aging Asia: The Economic and Social Implications of Rapid Demographic Change in China, Japan, and South Korea. The Walter H. Shorenshein Asia-Pacific Research Center. Fong, Vanessa. 2006. Only Hope: Coming of Age Under China’s One-Child Policy. Stanford University Press. Gries, Peter H. - Stanley Rosen (eds.). 2004. State and Society in 21st-Century China. New York: Routledge. Hu Angang. 2011. China in 2020: A New Type of Superpower. Brookings Institution Press. Chan Chak Kwan - King Lun Ngok - David Phillips. 2008. Social Policy in China: Development and Well-Being. Bristol: Policy Press. Jensen, Lionel M. - Weston, Timothy B. 2007. China's Transformation. Plymouth: Rowman & Littlefield. Kipnis, Andrew B. 2011. Governing Educational Desire: Culture, Politics, and Schooling in China. University of Chicago Press. Lei Xie. 2009. Environmental Activism in China (China Policy). New York: Routledge. Naughton, Barry. 2007. The Chinese Economy. Transition and Growth. Cambridge: The MIT Press. Perry, Elizabeth J. - Mark Selden. 2010. Chinese Society: Change, Conflict and Resistance. New York: Routledge. Perry, Elizabeth J. 2007. Grassroots Political Reform in Contemporary China. Harvard: Harvard University Press. Potter, Pitman B. 2010. Law, Policy and Practice on China's Periphery. New York: Routledge. Pringle, Tim. 2011. Trade Unions in China: The Challenge of Labour Unrest. New York: Routledge. Sharma, Anand D - Daniel B Wright - Joseph Fewsmith. 2003. The Promise of the Revolution: Stories of Fulfillment and Struggle in China's Hinterland. Plymouth: Rowman & Littlefield. Smil, Vaclav. 2004. China’s Past, China’s Future. New York and London: RoutledgeCurzon. Sun Wanning - Guo Yingjie. 2012. Unequal China: The Political Economy and Cultural Politics of Inequality. New York: Routledge. Tilt, Bryan. 2009. The Struggle for Sustainability in Rural China: Environmental Values and Civil Society. Columbia University Press. Yang Guobin. 2010. The Power of the Internet in China: Citizen Activism Online (Contemporary Asia in the World). New York: Columbia University Press. Zhao Yuezhi. 2008. Communication in China: Political Economy, Power, and Conflict (State & Society East Asia). Rowman & Littlefield Publishers. Poster: Rozměr a náležitosti posteru, termín (čtvrtek 16.5.?), místo a způsob realizace budou upřesněny http://www.posterpresentations.com/html/free_poster_templates.html http://people.eku.edu/ritchisong/posterpres.html http://www.pitt.edu/~etbell/nsurg/PosterGuide.html Kanál na sdílení informací: Twitter vs. Youtube vs. Weibo Podmínky ke splnění kurzu: 1. účast na vzniku a prezentaci 3 case studies a diskusi (odevzdat v PPT nebo jiném formátu, nejpozději neděli před prezentací poslat témata ke schválení přednášejícímu) 2. účast na vzniku a prezentaci Posteru (odevzdat v PPT nebo PDF) 3. 70% účast na hodinách 4. aktivita v diskusích