James Vicary, 1957     Drink Coca-Cola         Eat popcorn     Coca  Cola   Popcorn   18,1   57,7   Tab.  1  Nárůst  konzumace   Podprahové  stimuli  jsou  všude!!!   ¡  Definice:    Podprahová  reklama  zahrnuje  krátkou,   specifickou  zprávu  (obrázek,  slova,  zvuk),  jenž   nemůže  být  vnímáná  na  vědomé  úrovni   Kdo  si  myslí,  že  podprahová  reklama  funguje?   ü  Lidé  můžou  vnímat  stimuly  na  podprahové  úrovni   ü  Za  určitých  okolností  můžou  tyto  stimuly  ovlivnit   rozhodování      ALE     q  Že  se  něco  ukáže  v  laboratorním  prostredí  ještě  neznamená,   že  to  platí  i  ve  složitém  a  komplexním  světě  reklamy   Existuje  několik  důvodů  proč  podprahová  reklama    nemůže  dobře   fungovat:   ¡  Ľudia  majú  rôzny  prah  vnímania   ¡  Nikto  nemôže  garantovať,  že  správa  bude  vnímaná  tak,  ako   my  očakávame    (napr.:  Beat  popcorn)   ¡  Človek  podprahovej  správe  nevenuje  pozornosť,  takže  je  jej   efekt  minimálny   ¡  A  hlavne,  jedna  štúdia  za  druhou  potvrdzujú,  že   podprahová  reklama  nie  je  efektívna   ¡  J.V.  (1957)  “The  study  ran  for  6  weeks  and   involved  thousands  of  subjects”   ¡  J.V.  (1962)  “Worse  than  the  timing,  though,   was  the  fact  that  we  hadn’t  done  any  research,   except  what  was  needed  for  filing  for  a  patent.   I  had  a  small  amount  of  data  –  too  small  to  be   meaningful.”   ¡  http://www.youtube.com/watch?v=uGYZiEvmAno   http://www.youtube.com/watch?v=2NPKxhfFQMs   Úmysl  nebo  ne?   ¡  neboli  Product  placement   ¡  Podprahová   reklama   byla   zajímavým   nápadem,   který  vystrašil  mnoho  obyčejných  lidí.     ¡  Podprahová   reklama   se   ukázala   jako   úplně   neefektivní  nástroj   ¡  Product   placement   se   naopak   ukázal   jako   nástroj   velice  efektivní