Otázky k procvičení jedinicynsko-dvojkinsko-trojkinovské estetiky: 1. Jakou hudbu píší lidoví skladatelé? 2. Jakou hudbu píší protilidoví skladatelé? 3. Proč lidoví skladatelé píší realistickou hudbu? 4. Proč protilidoví skladatelé píší formalistickou hudbu? 5. V čem spočívá úloha lidových skladatelů? 6. Je zapotřebí, aby protilidoví skladatelé přestali se svými více než pochybnými experimenty formalistické povahy? 7. Vyžadujeme od hudby krásu a souměrnost? 8. Jak se jeví hudba nemelodická, neestetická, neharmonická, nesouměrná? 9. Co jsou v hudbě vrtačka u zubaře a plynová komora? 10. Jaká musí být lezginka v kavkazských operách? 11. Musíme být jako klasikové? 12. Musíme mít všechno jako klasikové? 13. Je náš člověk složitý organismus? 14. Potřebujeme symfonie, symfonické básně, kvartety, sonáty, suity, fugy?