Jacques Derrida Politika přátelství Aristoteles prohlašuje následovné[P1] : v přátelství je příhodné[P2] raději milovat, než být milován. Nezapomínejme na základní [P3] horizont tohoto tvrzení. Týká se spravedlnosti a politiky. Tato pasáž z díla Etika Eudemovi vede k otázce, co je v přátelství správné, tedy co je to skutečně správné (to dïkaion). Na prvním místě se proto nabízí otázka, co je ono správné, neboli co je to spravedlnost, tedy dikaiosûne. Ta popisuje[P4] určité chování. Představuje chování dle [P5] jistého způsobu, a to ve shodě s tím, co je správné, v souladu s principem správnosti. Jak svou důstojností, tak i její potřebou [P6] se tato otázka automaticky vy[P7] rovná otázce o[P8] tom, co je v přátelství krásné a žádoucí. V momentě[P9] , kdy došlo k všeobecnému otevření se [P10] předmětu přátelství (peri philias), je také na prvním místě nutno zeptat se: Co je to přátelství? Jaké je? Co je to přítel? Má přátelství jenom jeden, nebo i více významů? Alexandra Tamášová původní sdělení vcelku dobře zachováno, chyby jsou významové a stylistické posuny (větší P3, P6, zbytek menší) hodnocení C ________________________________ [P1]„následující/ to prohl.. následovně“ [P2]lépe: „záhodno/ lépe/ se sluší....“ [P3] obecný/ všeobecný [P4]charakterizuje [P5]lépe bezpředložk. 7. pád [P6]svou potřebností [P7]D [P8]po [P9]Jakmile/ když [P10]neobratné, lépe: „po obecném úvodu do..“ apod.