Jacques Derrida Politiky přátelství Aristoteles tedy říká, že přátelství přísluší spíše někoho milovat, než být milován. Mějme však [P1] na paměti všeobecný význam tohoto tvrzení, vychází totiž ze [P2] spravedlnosti a z politiky. Tento úryvek z Etiky Eudemovy vlastně míří k otázce toho, co je správné, k otázce správna[P3] v přátelství (dïkaion). Na prvním místě vyvstává otázka správna a spravedlnosti, dikaiosûne. Spravedlnost je typická [P4] pro jednání a spočívá v tom, že se řídí[P5] jistým způsobem, a to ve shodě se správnem, v souladu s principy správna. Tato otázka je ve své vážnosti i nutnosti bezprostředně rovná otázce toho, co je na[P6] přátelství krásné a přitažlivé[P7] . Takže když se v obecné rovině otevřelo téma přátelství (peri philias), vyvstaly na prvním místě také otázky: Co je to přátelství? Jaké je? Co je to přítel? Má přátelství jedno, nebo více významů? větší významový posun P2, P4, P5, P7, sdělení přetlumočeno „uspokojivě“ - hodnocení D ________________________________ [P1]D [P2]ne, „jde tu o“ [P3]neobvyklé, ale proč ne; filoz. používá substantivizovaná adj. – „to správné“ [P4]ne – „charakterizuje jisté jednání“, toto by znamenalo, že každé jednání je spravedlivé [P5] není jasné kdo nebo co, lépe: „v jistém způsobu chování“ [P6]zde musí být „v“, hodnotí se zevnitř [P7]zde ve významu „žádoucí“, je tam i mravní hledisko