Včera, dnes, zítra Butik v přízemí, zkušební salón v prvním poschodí, pracovna[P1] v podkroví[P2] odkud pohled zabloudí k Vendômskému sloupu a k Eiffelově věži. Jen málo co z uspořádání se změnilo od doby, kdy se tu Slečna v roce 1920 usadila a logicky si uspořádala svoje území jedno patro po druhém. Poprvé měla dobře zavedený obchod. Poprvé mohla také dát volný průchod své ctižádosti zužitkovat ve větší míře svůj již uznaný talent, který obohatil ženu o novou postavu[P3] . Zavedení salónu bylo klíčovým momentem, neboť bez salónu pařížská Komora haute couture s přísnými kritérii neudělí prestižní značku. Již od roku 1921 se zde střídaly zkoušky modelů z kolekcí, ale i módní přehlídky jedna za druhou, takže [P4] dennodenně. Jednou hlasy a rozruch v horečnatosti zkoušek, jindy zase klid a ticho, tlukot srdce v rytmu, jímž tento dům žil, je zde slyšitelný[P5] . Nyní je na Karlu Lagerfeldovi, aby šířil esprit, ve kterém tvořila Chanel. Za zrcadlem Zrcadla, lustry a shrnovací dveře jsou tři základní prvky výzdoby malého prostoru, který si Coco Chanel zabrala [P6] nad salónem a který si upravila kolem roku 1934. Tři místnosti a prostorná[P7] předsíň… Prostor s velkým potenciálem[P8] , který kouzelnice Coco dokázala učinit okouzlujícím. Tady uprostřed tohoto domu v domě s výzdobou, kde mohla její křehkost vystoupit na povrch beze strachu z vybraných svědků, záhadná Slečna prozrazuje konečně něco o sobě. Povinný průchod – bájné schodiště, ze kterého dohlížela nekompromisně na módní přehlídky skryta před zraky všech. Ukázala se jako velmi náročná, co se týče vzhledu schodiště, po kterém chodila a po jehož okrajích z bílé španělské hlíny [P9] přecházela každé ráno [P10] a vyžadovala, aby se zde rozprašoval slavný parfém N°5. Parfém, který uvedla ve stejném roce, jako otevřela svůj salón. Její zalíbení v zrcadlech, nezbytné dekoraci Chanel, je na schodišti obdivováno s nadšením[P11] . Zrcadlové schodiště, kde převládá především styl Art deco, odráží mnoho tváří osobnosti této legendy a často ji opětovně vytváří[P12] den po dni k zoufalství všech jejích tehdejších životopisců a vyjadřuje rovněž její náklonnost pro avantgardu. některá místa velmi dobře, větší nepřesnosti P7, P9, P12, celkově C ________________________________ [P1]krejčovské dílny [P2]čárka [P3]vzhledem ke slovesu raději „linii“ [P4]tehdy [P5]ano, velmi dobře, snad jen za „ticho“ středník [P6]lépe např.: „vyhradila“ [P7]spíše oddělená/ samostatná [P8]omezený [P9]ne, okraje/ hrany schodů nechávala natírat plavenou křídou [P10]patří výše : denně chodila [P11]dosahuje svého vrcholu/ nejvyššího bodu apod. [P12] osobnosti, která svou legendu vytvářela den po dni, ... k zoufalství svých