Terezie Kalčíková (od začátku článku) Na důvěrné návštěvě u Coco Chanelové Slavné černé logo se dvěma propletenými céčky připevněné vysoko na domě č. 31 frekventované pařížské ulice rue Cambon. S přibývajícími hodinami houstne doprava a hluk je čím dál znatelnější. Zpomalíme, rozhlédneme se a někdo z nás s velkou vážností vysloví to, na co všichni myslíme: „dům Coco Chanelové“. Včera, dnes a zítra V přízemí butik, v prvním poschodí zkušební salón, v podkroví krejčovské dílny s výhledem na Vendômský sloup a Eiffelovku… Uspořádání místa je téměř stejné jako v r. 1920, kdy se sem Mademoiselle nastěhovala a své prostory si s úžasnou logikou zařídila podlaží po podlaží. Poprvé v životě měla tehdy Mademoiselle svůj vlastní salón. Poprvé v životě mohla dát volný průchod svým ambicím a v maximálním měřítku rozvinout svůj již uznávaný talent, s pomocí něhož dala ženám nový vzhled[P1] . Vytvoření salónu hrálo zásadní úlohu, protože bez něj by nebyl Coco Chanel udělen věhlasný titul Haute Couture podléhající přísným pravidlům. Od r. 1921 zde na denním pořádku probíhají nejen zkoušky kolekcí, ale také módní přehlídky. Téměř hmatatelně zde lze cítit jak hluk a horečnaté střídání kolekcí, tak klid, ticho[P2] a tlukot srdce, které bije v rytmu života domu. Karlovi[P3] Lagerfeldovi připadá nyní nelehký úkol vylíčit[P4] ducha chanelovského stylu. 1. V soukromých prostorách dává Mademoiselle volný průchod svému srdci. [P5] Čínské paravány jsou dvojité[P6] , aby se neztratilo nic z jejich skvělé dekorace, [P7] slouží jako podstavce[P8] pro „chanelovskou“ dekoraci a vytvoří v bytě s přeci jen omezeným rozsahem vzácné skříně. [P9] 2. Vějíř, který figuruje na čínských paravánech a je tvořen z jejich částí[P10] , je jedním z předmětů zvláštních zájmů [P11] Coco Chanelové. Za zrcadlem Zrcadla, lustry a skládací dveře jsou tři dekorativní prvky nacházející se v osobním prostoru, který si Coco Chanel vyhradila pod [P12] salonem a který kolem[P13] r. 1934 upravila. Tři pokoje s jedním[P14] vstupem… Kouzelnice Coco dokázala proměnit tento omezený prostor v prostor vzrušující. Zde, v domě uvnitř domu, v dekoracích, ve kterých se nebojí odhalovat vybraným svědkům svou křehkost, prozrazuje záhadná Mademoiselle konečně něco o sobě[P15] . VĚTŠINOU DROBNĚJŠÍ CHYBY, POZOR NA P3, P9, P11 CELKOVĚ C ________________________________ [P1]příp. nechat „siluetu“ [P2]a ticho - jako [P3]fční perspektiva věty je opačná, jádro je K. Lagerfeld [P4]lépe: vyjádřit/ dále předávat [P5]lépe: budˇnapř. „srdečním záležitostem“/ „zamilovaným věcem“ [P6]zdvojené [P7]lépe „výzdoby“ [P8]volněji „podklad/ opora...“ [P9]to ne, „écrin“ je klenotnice, používá se přeneseně, nejspíš jako „ten nejvzácnější klenot“ [P10]?! vynechat [P11]zvláštní obliby. Doslova: Mademoiselle si udělala z vějíře, který figuruje.....paravánech, jeden ze svých nejoblíbenějších předmětů. [P12]! nad [P13]si [P14]trochu matoucí; 3 pokoje a oddělený vstupní prostor [P15]poslední věta dobře