Bude z tebe muž (Tu seras un homme) Marie-Elisabeth Rouchy, 14. Května 2013 Théo (Jules Sagot) je 20 letý^1 mladík, který prochází smolným obdobím. Nemá rodiče, nemá peníze a jeho přítelkyně odchází do divadelní školy v jiném městě. Desetiletý Léo (Aurélio Cohen) na tom není o nic lépe. Přestože má bohatého a ochranářského otce, cítí se na světě sám, a tak se utíká ke knihám. Théo, kterého si najali jako pěstouna^2 pro malého kluka, se najednou ocitne v záhadném rodinném světě plném zákazů. Léo je obětí nehody a, ačkoli se zdá být ve skvělé kondici, nemůže vykonávat fyzické činnosti, které k jeho věku patří. Jeho matka je křehká a nervově slabá žena, která žije uzamčená před světem v pokoji na nejvyšším patře. Přepracovaný otec se zase zdá být neustále na pokraji zhroucení. Pevné přátelské pouto, které se vytvoří mezi pěstounem a dítětem^3 dokáže, zdá se, překonávat po nějakou dobu vražedná pravidla, ale jen do chvíle, kdy tatínkovi nezačne^4 být tento vztah podezřelý, a proto posílá Théa zpátky do jeho prázdnoty. Benoît Cohen, autor snímek^5 jako Nos enfants chéris (Naše drahé děti) či Qui m´aime me suive (Kdo mě miluje, jde za mnou) se opět zabývá tématy dětství a vymykání se z^6 průměru, které^7 jsou ústřední^8 ve všech jeho filmech. Nenásilně zkoumá naši schopnost překonávat vlastní strachy. Postupně si vypůjčuje^9 znaky detektivky, dramatu a road-movie, a podepisuje se tak pod krásnou cestu za poznáním, kterou ztvárnili jeho mladí herci. Alexandra Tamášová 1) Slovem 2) Slovosled: jako pěstouna na konec, je to jádro výpovědi 3) Čárka 4) „kdy začne“ nebo „dokud nezačne“ 5) Snímků 6) Bez předložky, 7. Pád 7) Která 8) Zase slovosled, „ústřední“ na konec 9) Příliš doslovné, spíše „používá/ vybírá z…/ volí…“ Celkově pěkné!