Absolventský koncert na Akademii staré hudby – manuál (studijní materiál k Diplomovému interpretačnímu semináři II.) Co musím udělat – organizace koncertu Postup (osnova): ● registrace Diplomového interpretačního semináře II. …formulace představy koncertu (termín, prostory, téma, účinkující…) ● přihláška k absolventskému koncertu – vyplnit a odevzdat v Odevzdávárně …požadavky na organizační zajištění – specifikace, včasná komunikace ● pozvánka + propagace ● program/tiskoviny ● realizace koncertu ● AV záznam z koncertu na DVD Prvním krokem při přípravě absolventského koncertu je registrace Diplomového interpretačního semináře II. (SHK07b), jehož součástí je formulace představy i řešení praktických otázek závěrečného vystoupení. Seminář by Vám měl nabídnout organizační podporu a prostor ke sdílení/řešení případných komplikací. Následující materiál je koncipován jako průvodce přípravou koncertu, a též jako přehled služeb, jichž můžete na Akademii staré hudby při přípravě koncertu využít, a které by měly přispět k odlehčení náročného, posledního semestru Vašeho studia. Koncert - koncept a požadavky Po vyjasnění základní představy o průběhu koncertu (termín, místo, dramaturgie, spoluúčinkující, obsazení, propagace...) je nutné rozvážit, se kterou částí organizace by Vám Akademie staré hudby mohla pomoci. V našich možnostech je poskytnutí koncertní prostory a rezervace hudebny na zkoušení, zapůjčení doprovodného nástroje, propagace koncertu na webu, tisk koncertních pozvánek a programů, či podpora při oslovení Vámi vybraného poskytovatele koncertních prostor. Další požadavky budeme řešit individuálně. Přihláška k absolventskému koncertu Konkrétní údaje o svém koncertu vyplňte v Přihlášce k absolventskému koncertu, kterou naleznete ve studijních materiálech předmětu, či informačním emailu. Vyplněnou přihlášku odevzdáte do odevzdávárny Absolventský koncert - přihlášky. Přihlášku odevzdejte (ve vlastním zájmu) co nejdříve - např. při rezervaci termínů a hudebny dostanou přednost ti, kteří přihlášku odevzdají dříve. Termín - v přihlášce se vyplňuje předběžný termín konání koncertu. Závazně termín potvrďte mailem na adrese ash@phil.muni.cz hned jak to bude možné. Prostory Pro místo konání koncertu existují dvě možnosti - koncert můžete mít buď v prostorách ASH (učebna N21) nebo kdekoli jinde dle svého uvážení. Pokud zvolíte prostory ASH, je Vám k dispozici učebna N21 s cembalem. Vzhledem k ohlašovací povinnosti veřejných akcí na půdě FF musíte v tomto případě měsíc před konáním koncertu zaslat pozvánku na koncert, kterou budeme předkládat děkanátu, a která bude zveřejněna na webových stránkách Akademie. Šablonu pozvánky najdete ve studijních materiálech, dodat samozřejmě můžete i vlastní návrh. Pokud si přejete, aby se Váš koncert konal jinde, můžeme Vám pomoci vybranou instituci oslovit. Pozvánku dodávat nemusíte, v případě zájmu ji rovněž rádi uveřejníme. Při konání koncertu v Brně je možné zapůjčit cestovní virginal - podmínky viz níže. Rovněž se lze domluvit na rezervaci prostor na zkoušení. K dispozici je Vám hudebna (v případě obsazení budeme hledat alternativu). Rozvrh místností sledujte na stránkách ASH v sekci Workshopy. Viz následující odkaz: http://www.phil.muni.cz/wash/home/vyveska/terminy-individualni-vyuky Zapůjčení a stěhování nástrojů Pokud se Váš koncert koná v Brně mimo ASH, lze na doprovázení při hře zapůjčit virginal. Přičemž je nutné dodržet následující podmínky: - 2-3 týdny před koncertem potvrďte mailem zájem o zapůjčení nástroje (je nutné jej pojistit) - zajistíte si stěhování virginalu po budově i na místě - zajistíte si transport V učebně N21, kde probíhají koncerty, je k dispozici jednomanuálové cembalo. Po domluvě (a odůvodnění) lze do učebny přestěhovat dvoumanuálové cembalo z 5. patra - podmínkou je opět včasná žádost a především sehnání dobrovolníků na stěhování. Propagace, tiskoviny Koncert uveřejníme na webu Akademie - i v případě, že se nebude konat ve školních prostorách, oceníme zaslání pozvánky. Učiňte tak nejpozději měsíc před koncertem. Akademie staré hudby Vám také nabízí tisk koncertních programů a pozvánek. Pokud budete mít o tisk zájem, je nutné dodat daný materiál nejpozději 2 týdny před konáním koncertu, a to v úplné, finální podobě. Šablona programu je ve studijních materiálech předmětu, můžete též zaslat vlastní řešení. Audiovizuální záznam, DVD Povinnou součástí koncertu je pořízení AV záznamu, který bude archivován. Pokud nemáte k dispozici záznamové zařízení, je možnost využít fakultní zrcadlovku. Zájem o zapůjčení hlaste prosím minimálně 2 týdny před koncertem. Záznam následně odevzdáte na DVD Dr. Celhofferovi, společně s tištěným programem. · registrace SHK07b Diplomový interpretační seminář II. · Přihláška k absolventskému koncertu Časové schéma · potvrdit závazný termín koncertu · koncert na ASH → pozvánka, zaslat · záznam z koncertu na DVD - Dr. Celhofferovi FAQ: Mohu mít absolventský koncert společně s některým z kolegů? Ano, jistě. Pozvánku a program chci mít podle vlastního návrhu, koncert nemám v Brně - je i přesto možné nechat si materiály vytisknout na ASH? Ano. Nejsem z Brna, mám zájem o vytištění materiálů, můj koncert také není v Brně - jak si programy předáme? Operativně. Je důležité poslat dokumenty s předstihem. Potřebuji korepetitora, co s tím? Akademie staré hudby Vám v současnosti bohužel nemůže nabídnout korepetici, musíte si obstarat sami. V případě jakýchkoli dalších dotazů se na nás neváhejte obracet.