Fenomén interpretačních center: nová média a historie Ve své diplomové práci se zabývám problematikou využití nových médií v praxi interpretačních center. Problematika interpretačních center je dosud v České republice neznámá a neprobádaná. Cílem práce je definovat postavení interpretačních center mezi ostatními paměťovými a kulturními institucemi a roli nových médií v nich. Práce mapuje od 50. let 20. století historii konceptu tzv. interpretace dědictví a vývoj fenoménu interpretačních center. Pokládá si dvě stěžejní otázky: Jakou roli hrají nová média ve vystavovacím procesu, resp. v procesu interpretace historie? A jaké paralely interpretačních procesů lze nalézt v evropské historii do počátku tzv. dlouhého 19. století, tedy do doby, kdy začala vznikat moderní veřejná muzea? Kromě osobního nebo zprostředkovaného seznámení se s fungováním interpretačních center (se zaměřením na Španělsko), budu pracovat se zahraniční literaturou věnovanou kulturnímu dědictví a s českou literaturou věnovanou zprostředkující funkci výstavních institucí. Pavel Havelka, Teorie interaktivních médií, 1. roč. NMgr.