Anotace k seminární práci Předchůdci digitální interaktivity – Hry na hrdiny Jakub Trtík Počítačové hry jakožto digitální médium zprostředkovávají virtuální svět, který vznikl na popud vývojářů v něčí fantazii a takto je uživateli předložen k recepci. Uživatel je omezen herními mechanismy, grafickým a technologickým rozhraním díla, stejně jako možností intervence a interakce s jednotlivými prvky. Přesto je mu ale nabízena možnost fungování ve sféře zcela odlišné od té aktuální. Jako téma seminární práce jsem si vybral analýzu typu médií, který tomu současnému předchází: analogové (stolní) hry na hrdiny. V seminární práci bych rád provedl analýzu vztahu analogových a digitálních her na hrdiny, zjistil povahu jejich vzájemného působení, nalezl společné rysy, anebo naopak zásadní odlišnosti, objasnil, jaký význam má na jejich utváření autor a recipient a hlavně míru interaktivity a komunikace mezi uživatelem a tvůrcem hry. Literatura Holý, Jakub (2005). Úvod ke zkoumání Her s hraním rolí. Janeček, Petr (2002). Paralelní světy. Kulturní fenomén her na hrdiny pohledem etnologie. Krajhanzl, Jan (2001b). Psychologické aspekty fantasy Role-playing games. Kvantitativní a kvalitativní výzkum. Krajhanzl, Jan (2001c). Fantasy RPG jako sociální fenomén. Krajhanzl, Jan (2001d). O cestách na zkušenou aneb Psychologický potenciál fantasy RPG. Mádrová, Evženie (2004). Osobnost a volba postavy ve fantasy RPG hrách. Pekárková, Kateřina (2008). Mediace významu ve hrách na hrdiny. Szeja, Jerzy Zygmunt (2004). Recenze: Gry fabularne – nowe zjawisko kultury wspólczesnej. Vaňková, Hana (2005). Dračí doupě : Vývoj hry podle věkových identifikací hráčů - empirická část. Dračí doupě - pravidla pro začátečníky, pokročilé a experty. Altar. 2001-2002