Tereza Panáková, 361586 FF EVU Učitelství estetické výchovy pro střední školy 4. semestr, 2. cyklus Anotace krátkého referátu o připravované závěrečné diplomové práci na téma Inovace muzeopedagogických programů v Technickém muzeu v Brně (nástin, ještě jsem nezačala, budu prodlužovat studium): - Seznámení posluchačů s aktuálními doprovodnými programy v TMB: Jakou formou jsou dělány? Jedná se pouze o frontální výklady, nebo se návštěvník (dětský) může sám zapojit a účastnit aktivit? Jaké jsou tyto aktivity, které se dají v expozicích provozovat? Jak a které by se hodily do TMB a v jaké míře jsou tam zastoupeny. V Technickém muzeu komentované prohlídky provádějí sice odborníci vždy pro danou tematiku, nejsou však příliš otevřeni a možná ani schopni nějaké inovace, upravení programu, zapojení interaktivity. Některé z expozic přitom samy nabízejí spoustu nápadů pro jejich zatraktivnění. Ve své diplomové práci se chci zabývat nynějším stavem TMB co se týče těchto problémů, teoretické části o muzeopedagogických metodách, srovnáními a náhledy do jiných podobných institucí a nakonec návrhem, jaké zlepšení by se dalo v TMB takto provést. Jako praktickou část bych si pak sama vyzkoušela realizaci vlastního doprovodného programu se školní skupinkou. Příspěvek do konference by se tedy případně týkal popsání současné situace animací v TMB, mých reflexí a návrhů na inovaci.