IM090 Kritická analýza počítačových her
4. seminář - Genderové reprezentace a stereotypy (20.4.)
Studijní témata:
Digitální hry a feminismus, genderová reprezentace feminity v maskulinním prostoru a v archetypálně maskulinních činnostech.
Doporučená četba:
- Kennedy, Helen (2002). „Lara Croft: Feminist Icon or Cyberbimbo. On the Limits of Textual Analysis.“ In Game Studies 2/2002. http://www.gamestudies.org/0202/kennedy/
- Krobová, Tereza (2014). „Párkrát jsem si s Larou skočil: o obrazu ženských hrdinek v počítačových hrách a genderovanosti jejich hraní.“ In Media res 2/2014 (s. 4-13).
- Genderová analýza her a reakce na ni:
http://www.kickstarter.com/projects/566429325/tropes-vs-women-in-video-games
Interaktivní texty: Bayonetta, Duke Nukem, Dys4ia, Dragon Age, How do you Do it, Max Payne, Negative Space, Tomb Raider, Ute.