- počet příjezdů se dlouhodobě snižuje, ale i tak je Německo jedničkou v návštěvnosti ČR oproti jiným státům (velký podíl i Rusové) - Němci nejvíce návštěv ij i české kraje (přestávají je však navštěvovat, české lázně - trojúhelník, i lázně v Libereckém kraji, Šumava, Lipno, Krkonoše, Jizerské hory, jižní Cechy - historická města) a Prahu (konstantní počet návštěv) - cíle něm. turistů v ČR dle věkových skupin: • do 16 let: organizované školní výlety (Praha, UNESCO, hrady a zámky, sportovní výlety) • do 28 let: rozdíl mezi západem a východem Německa (individuální cesty, kvalitní ubytování, letecká doprava x levné ubytování, vlak, víkendové pobyty, lyžařské pobyty) • střední generace: obchodní cestující (MICE), rodiny s dětmi, mladé páry bez dětí • důchodci: cesty za poznáním, kulturou... Velká Británie - 3. nej významnější zdrojovou zemí, 3. nejvyšší výdaje na CR - velmi široké portfolio cílových destinací - britští turisté jsou velmi konzervativní a plánují cesty dlouho dopředu - populace VB stánic pomaleji než např. Němci - nejdynamičtěji rostou vzdálené trhy (Asie, Karibik) - nejvice jezdí do Prahy, do krajů moc ne - a když, tak do lázní (Karlovy Vary), na jižní Moravu (business - vliv Brna - veletrhy, výstav./, kongresy)-- ------■ —----.- - ..... ..... - nejvíce jezdí: Španělsko, Krancie, Irsko, USA • n typ dovolené: vzdálené destinace • Lj okružní plavby • Li shorl breaks - prodloužené vikendy, 3-4 dny, hlavně městská turistika • h zimní turistika • U lázně • n specifické události (svatba...) - přenocováni: Praha, jižní Morava - problémem je, jak dostat návštěvníky z Prahy do regionů - otázkou je, zdaje to vůbec možné, co by je zaujalo? - nejvíce jezdí do: - Praha - 90%, prům. 3 dny - Praha + Český Krumlov - Mariánské Lázně, Karlovy Vary -kdo: - mladé-bezdětnéflitry do-35 let -. :---- ,.---— .. .. „_ «.*.»..■*. —, -. - důchodový věk - rozlučky se svobodou - hen party = svobodné ženy (beauty and wellness), stag party = svobodní muži - má smysl oslovovat britský trh z pohledu jižní Moravy - do jisté míry ano, letecké spojení existuje, mělo by být úžeji zaměřeno na určitý typ návštěvníků, balíček programu - návštěva společně s Vídní, Prahou - business Itálie _ r - Italové zůstávají při své dovolené hlavně v Itálii, do zahraniěi cestuje hlavně obyvatelstvo velkých aglomeraci střední a severní Itálie - vysoká četnost zahraničních dovolených je typická u mladé generace - hlavní dovolená nedosahuje ani dvou týdnů - prodlužuje se sezónnost - nízká míra organizovanosti - italský turista je náročný na kvalitu (stravování, výhodné nákupy, hygiena) - 4-5 hvězdičkové hotely - luxusní ubytování - má značné jazykové bariéry - nejoblíbenějšími destinacemi jsou: Krancie, Španělsko, Německo, Chorvatsko, Řecko - velký vliv mají jejich státní svátky - období Velikonoc, prodloužené víkendy - nejvice: Praha (3-4 dny), rádi nakupují, silná vazba na italské umělce, italské stavitele-památky, školní výlety - dále památky UNESCO, Brno - Špilberk (spojené s návštěvou Polska), dále kombinace: Praha-Vídeň, Praha-Budapešť... - hlavní marketingová témata pro Lednicko-Valtický areál: za poznáním a zážitky, pohádkové hrady a zámky, vinařství, církevní památky, po stopách italských umělců - po roce 2007 pokles návštěvníků, nadále bude asi stagnovat (vývoj pobytů je podobný) _________ -partnerské měs.tQ J3rna - it.ptovineie Lombardie (S. Jt.), ......_______ Nizozemí -jednoznačný pokles příjezdů Nizozemců do CR - kvůli poměru výkon/cena (roste cena, ale s tím neroste kvalita, např. Krkonoše) - opakovaná návštěva - dnes už ne tolik - úbytky příjezdů jsou na jižní Moravě, ve Zlínském kraji. to. co mají blíže, tam je pokles menší - karavany - delší pobyty - „skrblíci" tvrdí průvodci o Nizozemcích - avšak průměrné výdaje jsou nadprůměrné ve srovnání s Poláky, Slováky, ... - kempy jsou dražši - netypické rozložení návštěvnosti - Nizozemci jsou objeviteli venkova, podíl na Praze pouhých 30 %, Jižní Čechy. Hradec Králové, Liberec... nejméně v Moravskoslezském kraji a Olomouckém - kdo: rodiny s dětmi... - /jantarová stezka - stezka z Pobaltí přes Moravu do Vídně, obchodní trasa, dnes cyklotrasa přes Brno, Olomouc, Ostravu, dále do Polska, dnes projekt - udělali z toho turistickou značku, " navštěvujeme to hejlepší ze 4 kTajů okolo této stežkyř ~*"' USA - patří k zemím s iiejvčtšími výdaji na CR - téměř nevnímají Českou republiku jako turistickou destinaci, někdy ani neví, kde se nachází, takže mají většinou nulové asociace - někteří tuší, že Praha je blízko Německa ve Siř. Evropě...