MEDIA PROJEKT 3. a 4. čtvrtletí 2014 MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Základní parametry výzkumu  realizace MEDIAN a STEM/MARK  vícestupňový stratifikovaný náhodný adresní výběr  face to face dotazování s využitím notebooku (CAPI)  část dotazníku - kontakt s titulem (podpořený logy) může být vyplněna samostatně respondentem  vzorek 12 720 respondentů  průměrná délka rozhovoru cca 30 minut MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Změna metodiky výběru od r. 2015 Proč změna:  Stále se zhoršující dostupnost domácností  Zreálnění dotazovací situace  Odstranění nesystémových kroků výběru, zpřehlednění metodiky  Zkvalitnění sesbíraného vzorku  Minimální vliv změny metodiky na výsledky výzkumu (pilot) MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Změna metodiky výběru od r. 2015 Co konkrétně se mění:  Výběr respondenta v domácnosti = výběrový klíč nahrazen kvótním výběrem  Dotazování na přesně vymezeném území (částečná absence konkrétních adres)  Změna v dotazníku – zkrácení o cca 5 minut Co zůstává:  Základní princip metodiky výběru (stratifikovaný náhodný výběr lokalit)  Kontroly náslechem všech rozhovorů  Kontroly formou mailu, telefonu či korespondenční  Kontroly formou analýzy konzistence dat MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Trendy vývoje odhadovaných čteností MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Trendy ve vývoji odhadovaných čteností Velmi vysoká korelace mezi odhadovanou čteností a prodaným nákladem, vyšší než před rokem Snížení počtu časopiseckých titulů s „extrémním“ počtem čtenářů na prodaný výtisk ve srovnání s 2. pololetím 2013 (z 33 na 15) Ve srovnání s předchozími vstupy vzrostla odhadovaná čtenost kategorií: o zdraví počítačových her životního stylu pro ženy MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Trendy ve vývoji odhadovaných čteností srovnání žánrových skupin Došlo ke znatelnému snížení počtu čtenářů na 1 výtisk u dlouhodobě „nadhodnocovaných“ titulů z kategorie počítačových her, motoristických, sportovních titulů a soutěžních/křížovkářských titulů pro ženy Přibyl ekonomický měsíčník Forbes (89 tis. čtenářů) a zdarma distribuovaný týdeník 5plus2 (825 tis. čtenářů na vydání) Meziročně vykazují mírný nárůst čtenosti pouze programové tituly, nejmenší pokles je lifestylových titulů pro ženy a zpravodajských týdeníků MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Celkový zásah skupin tiskových titulů odhad čtenosti v % obyvatel (čtenost v delším období) Celkový zásah tisku je 7.982 tis. osob starších 12 let 65 % 54 % 71 % 64 % 43 % 58 % 83 % 91 % 0 20 40 60 80 100 Deníky Suplementy Deníky a suplementy Týdeníky Čtrnáctideníky Měsíčníky Časopisy Tisk celkem MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Odhady čtenosti deníků a suplementů MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 CELOSTÁTNÍ PLACENÉ DENÍKY (odhad čtenosti na vydání) Blesk (bez Nedělního Blesku) 1086 MF DNES 683 Právo 328 Sport 249 Aha! (bez Nedělního Aha!) 241 Lidové noviny 206 Hospodářské noviny 172 DENÍK ČR 655 Čtenáři deníků: • častěji patří do managementu nebo pracují v kanceláři • častěji patří do skupin s vyšší kupní silou a spotřebním a investičním potenciálem • mají nadprůměrné socioekonomické postavení MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Vybavenost a její budoucí potenciál mezi čtenáři deníků (čtecí zařízení - %) 70 59 59 56 48 45 32 31 32 31 15 12 11 13 12 8 8 8 7 6 0 % 20 % 40 % 60 % 80 % E15 Sport Hospodářské noviny Metro MF DNES Lidové noviny DENÍK Aha! Blesk Právo má plánuje MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 PLACENÉ DENÍKY Co také víme o čtenářích deníků: • průměrný čtenář čte během 14 dnů 9 vydání některého deníku • 47% čte v delším období 2 a více deníků • 88% čtenářů deníků čte i placený časopis MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 REGIONÁLNÍ PLACENÉ DENÍKY (odhad čtenosti na vydání) Deník východní Čechy 104 Deník střední a východní Morava 89 Deník západní Čechy 85 Deník – Moravskoslezský kraj 82 Deník – Jihočeský kraj 74 Deník severní Čechy 73 Deník střední Čechy + Pražský deník 70 Deník – Jihomoravský kraj 45 Deník – kraj Vysočina 35 Ve srovnání se čtenáři celostátních placených deníků: • více než 60% čtenářů má rodinný dům • více než 70% čtenářů má zahradu • častěji mají satelitní příjem • méně často mají přístup k Internetu MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 DENÍKY ZDARMA (odhad čtenosti na vydání) Metro 469 E15 76 Co víme o denících zdarma...: • 39% čtenářů deníků zdarma čte také některý placený deník • Nejvíc společných čtenářů (poměrově) mají bezplatné deníky s Hospodářskými novinami MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 DENÍKY V REGIONECH (odhad čtenosti na vydání v tis.) Metro 252 Blesk 129 MF DNES 111 Blesk 190 MF DNES 70 DENÍK 64 DENÍK 72 Blesk 51 MF DNES 38 DENÍK 68 MF DNES 40 Blesk 39 Blesk 28 MF DNES 27 DENÍK 20 Blesk 121 DENÍK 58 MF DNES 42 MF DNES 33 Blesk 32 DENÍK 21 DENÍK 60 Blesk 40 MF DNES 39 DENÍK 38 Blesk 31 MF DNES 23 Blesk 47 DENÍK 34 MF DNES 23 Blesk 117 MF DNES 62 DENÍK 49 Blesk 62 DENÍK 50 MF DNES 40 Blesk 54 MF Dnes 43 DENÍK 35 Blesk 143 MF DNES 92 DENÍK 83 MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 SUPLEMENTY (odhad čtenosti na vydání) Blesk magazín TV 1333 TV magazín 1320 Magazín DNES + TV 806 Ona DNES 533 Magazín Právo + TV 471 Víkend DNES 454 Doma DNES 397 Aha! TV 372 Sport magazín 329 TV pohoda 291 Pátek Lidové noviny 254 Moje rodina – Fajn život 227 Dům & bydlení 209 Styl pro ženy 137 In magazín 134 Víkend 129 • 3/4 čtenářů deníků čtou některý ze suplementů • 71% čtenářů deníků čtou některý z TV suplementů • 54 % čtenářů suplementů čte za 3 měsíce alespoň 2 suplementy MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Kam až poroste vybavenost „čtecími zařízeními“ ? MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 42 % 40 % 38 % 34 % 30 %30 % 26 % 22 % 19 % 17 % 14 % 12 % 36 % 33 % 31 % 28 % 26 %25 % 22 % 19 % 17 % 15 % 12 % 10 % 19 % 18 % 16 % 13 % 11 %10 % 9 % 7 % 5 % 4 %4 %3 % 5 %5 %5 %5 %4 %3 %3 %3 %3 %2 %2 %2 % 2014/42014/22013/42013/22012/42012/2 0 % 5 % 10 % 15 % 20 % 25 % 30 % 35 % 40 % 45 % souhrnný ukazatel smartphone tablet čtečka Vývoj vybavenosti populace čtecími zařízeními MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 42 % 40 % 38 % 34 % 36 % 33 % 31 % 28 % 19 % 18 % 16 % 13 % 5 %5 %5 %5 % 2014/42014/32014/22014/1 0 % 5 % 10 % 15 % 20 % 25 % 30 % 35 % 40 % 45 % 50 % souhrnný ukazatel smartphone tablet čtečka Plánovaná vybavenost Porovnání plánované a skutečné vybavenosti čtecími zařízeními MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Vývoj vybavenosti čtecími zařízeními sociodemografické skupiny s nejvyšším růstem 2014/42014/22013/42013/22012/42012/2 0 % 10 % 20 % 30 % 40 % 50 % 60 % 70 % 80 % věk 12-19 let věk 20-29 let vzdělání VŠ Praha věk 30-39 let populace MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Odhady čtenosti časopisů MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 ŽÁNROVÉ SKUPINY ČASOPISŮ Podíl čtenářů ve skupině A+B - ABCDE klasifikace 50 % 47 % 45 % 39 % 38 % 32 % 29 % 28 % 27 % 25 % 181 492 180 30 609 536 1153 102 221 421 EKONOMICKÉ ZPRAVODAJSKÉ TÝDENÍKY - CELOSTÁTNÍ INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE HUDBA, FILM A FOTO VĚDA, TECHNIKA, ZAJÍMAVOSTI, CESTOVÁNÍ BYDLENÍ, BYTOVÁ KULTURA ŽIVOTNÍHO STYLU PRO ŽENY POČÍTAČOVÉ HRY ŽIVOTNÍHO STYLU PRO MUŽE MOTORISTICKÉ 0 % 20 % 40 % 60 % Podíl čtenářů ve skupině A/B Odhadovaná čtenost na vydání MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 SKUPINY ČTENÁŘŮ – podle nejvyššího podílu v žánr. skupinách časopisů 32 % 28 % 27 % ZPRAVODAJSKÉ TÝDENÍKY - CELOSTÁTNÍ EKONOMICKÉ ŽIVOTNÍHO STYLU PRO MUŽE Podíl čtenářů – PRAHA 21 % 17 % 15 % HUDBA, FILM A FOTO EKONOMICKÉ INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Podíl čtenářů – města 20 – 100 tis. Podíl čtenářů – obce do 5 tis. 26 % 25 % 25 % ZDARMA DISTRIBUOVANÉ ČASOPISY PROGRAMOVÉ PRO DĚTI A MLÁDEŽ 50 % 45 % 41 % ZAHRADA, HOBBY SPORTOVNÍ MOTORISTICKÉ Podíl čtenářů – města nad 100 tis. (bez PRAHY) MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 ČASOPISY – ŽIVOTNÍHO STYLU PRO ŽENY Žena a život 360 Svět ženy 357 Marianne 181 Glanc 161 Elle 145 Joy 127 Cosmopolitan 127 Moje psychologie 101 Dieta 98 Marie Claire 64 Harper´s Bazaar 56 InStyle 44 Kondice 42 odhad čtenosti na vydání v tis. osob Studentky VŠ: • 14 % čtenářů Joy • 13 % čtenářů Harper´s Bazaar • 4 % čtenářů žánrové skupiny • 1 % z populace Manažerky: • 8 % čtenářů Marie Claire • 6 % čtenářů Marianne • 3 % čtenářů žánrové skupiny • 1 % z populace Ženy 20-39 let, socioekon. skupina C • 23 % čtenářů Joy • 21 % čtenářů Cosmopolitan • 14 % čtenářů žánrové skupiny • 5 % z populace /*Oranžová barva označuje statisticky významný nárůst v odhadované čtenosti oproti Q2/+Q3/2014 MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 odhad čtenosti na vydání v tis. osob PROGRAMOVÉ TITULY TV max 491 TV mini 306 TV Star 169 Týdeník Televize 160 TV expres 106 TV Revue 93 TV Plus 14 76 Jednočlenné domácnosti: • 24 % čtenářů TV Express • 20 % čtenářů TV Plus 14 • 15 % čtenářů programových titulů • 14 % z populace Domácnosti bez internetu: • 41 % čtenářů TV Plus 14 • 30 % čtenářů TV Express • 22 % čtenářů programových titulů • 20 % z populace MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 odhad čtenosti na vydání v tis. osob MOTORISTICKÉ ČASOPISY Svět motorů 178 Svět motorů Speciál 142 Auto Tip 127 Automobil Revue 68 Auto Tip Klassik 42 Domácnosti s 2 a více auty: • 46 % čtenářů Svět motorů Speciál • 44 % čtenářů Auto Tip Klassik • 22 % z populace Domácnosti s příjmem nad 50 tis.: • 25 % čtenářů Svět motorů Speciál • 23 % čtenářů Automobil revue • 11 % z populace Nejčastěji souběžně čtené tituly: • Svět motorů + Svět motorů Speciál (51 tis. čtenářů) • Svět motorů + Auto Tip (23 tis. čtenářů) MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 odhad čtenosti na vydání v tis. osob ZDARMA DISTRIBUOVANÉ ČASOPISY 5plus2 825 Čilichili 183 Kraj Vysočina 141 Horník 25 4 6 8 9 12 14 12-19 20-29 30-39 40-49 50-59 60-79 Čtenost 5plus2 podle věku (%) 5plus2 čte: • 21 % čtenářů deníku DENÍK ČR • 20 % čtenářů deníku Metro • 17 % čtenářů deníku E15 • 9 % populace MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 odhad čtenosti na vydání v tis. osob EKONOMICKÉ TITULY Forbes 89 Ekonom 69 Euro 41 Součtenost s ekonom. deníky HN čte • 27 % čtenářů časopisu Ekonom • 15 % čtenářů časopisu Euro • 13 % čtenářů časopisu Forbes • 17 % čtenářů žánrové skupiny • 2 % populace E15 čte • 14 % čtenářů časopisu Euro • 7 % čtenářů časopisu Ekonom • 6 % čtenářů Forbes • 6 % čtenářů žánrové skupiny • 1 % populace Vybavenost čtecími zařízeními • 81 % u čtenářů ekonomických časopisů • 42 % v populaci MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 ČASOPISY – SPOLEČENSKÉ odhad čtenosti na vydání v tis. osob Rytmus života 636 Nedělní Blesk 612 Pestrý svět 362 Epocha 359 Sedmička 349 21. století 237 History revue 236 Týdeník Květy 231 Enigma 201 Nedělní Aha! 162 Story 112 Reader´s Digest 95 Instinkt 90 Svět na dlani 61 Magazín Šíp 53 Nejčastěji souběžně čtené tituly: • Rytmus života + Pestrý svět • (159 tis. čtenářů) • Rytmus života + Sedmička • (99 tis. čtenářů) • Rytmus života + Nedělní Blesk • (90 tis. čtenářů) + MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 odhad čtenosti na vydání v tis. osob BYDLENÍ, BYTOVÁ KULTURA Dům a zahrada 105 Chatař & chalupář 100 Bydlení 76 Marianne Bydlení 65 Můj dům 56 Tina Bydlíme 54 Katka Náš útulný byt 52 Moderní byt 47 Bydlení Stavby Reality 41 Rodinný dům 35 Svět koupelen 33 Magazín Pěkné bydlení 31 Domov 26 Vlastnictví domu 50 % populace 59 % čtenářů z této skupiny Vlastnictví chaty, chalupy 12 % populace 18 % čtenářů z této skupiny Vlastnictví zahrady 58 % populace 71 % čtenářů z této skupiny MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 POČÍTAČOVÉ HRY odhad čtenosti na vydání v tis. osob Score 68 Level 52 PRO DĚTI A MLÁDEŽ odhad čtenosti na vydání v tis. osob ABC 151 Bravo 102 Popcorn 90 Top dívky 82 MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 ČASOPISY – ŽIVOTNÍHO STYLU PRO MUŽE odhad čtenosti na vydání v tis. osob Maxim 191 Formen 35 ČASOPISY – SPORTOVNÍ odhad čtenosti na vydání v tis. osob Nedělní Sport 169 Sport Góóól 97 ProFootball 61 ProHockey 35 MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 odhad čtenosti na vydání v tis. osob ZAHRADA A HOBBY Receptář 275 Blesk Hobby 105 Flóra 61 O VĚDĚ, TECHNICE, ZAJÍMAVOSTECH A CESTOVÁNÍ 100+1 243 National Geographic 156 Lidé a Země 130 Živá historie 111 Koktejl 72 Příroda 32 MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Computer 78 Chip 67 Počítač pro každého 44 Extra PC 33 odhad čtenosti na vydání v tis. osob HUDBA, FILM, FOTO Digitální foto 30 PÉČE O ZDRAVÍ Moje zdraví 123 Blesk Zdraví 94 MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 odhad čtenosti na vydání v tis. osob VAŘENÍ Svět ženy Pošli recept! 394 Blesk Vaše recepty 197 Apetit 136 Chvilka v kuchyni 127 F.O.O.D. 75 Gurmet 48 PRO ŽENY – ČTENÍ KŘÍŽOVKY A SOUTĚŽE Blesk Křížovky 268 Chvilka pro luštění 180 Křížovkářský TV magazín 112 Chvilka pro tebe Napětí 29 MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 ČASOPISY – PRO ŽENY Chvilka pro tebe 450 Blesk pro ženy 446 Vlasta 231 Tina 217 Překvapení 210 Katka 197 Napsáno životem 166 Claudia 112 Maminka 96 Praktická žena 94 Čas na lásku 77 Betynka 65 Burda style 58 Paní domu 46 odhad čtenosti na vydání v tis. osob MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 odhad čtenosti na vydání v tis. osob CELOSTÁTNÍ ZPRAVODAJSKÉ TÝDENÍKY Reflex 270 Respekt 148 Týden 147 MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Nadstavba „kvalita čtení“ MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Realizace nadstavby - postup  Cílová skupina: čtenáři deníků a suplementů v periodě vydání  Dotázáno: 12 720 respondentů - 2. pololetí 2014  Co nás zajímalo:  způsob získání výtisku  intenzita čtení  způsob následného sdílení titulu  1.pol. 2015 – opět kvalita čtení u časopisů MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Způsob získání - 2/3 čtenářů přímými příjemci titulu 63 11 8 8 4 7 0 DENÍKY Mám jej předplacený nebo si jej sám(a) kupuji Má jej předplacený nebo si jej kupuje jiný člen domácnosti Získávám jej v zaměstnání Půjčil, dal mi jej příbuzný, známý Půjčil(a) jsem si ho na veřejném místě Získal(a) jsem ho jiným způsobem Nevím neuvedeno 66 14 5 10 2 2 1 SUPLEMENTY TV Magazín a TV Pohoda pouze jako suplement MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Způsob získání 88 % 86 % 85 % 84 % 83 % 83 % Magazín Právo + TV Moje rodina - Fajn život Právo Blesk magazín TV Styl pro ženy Sport magazín Předplacený nebo kupuje (sám nebo jiný člen domácnosti) Půjčuje si (příbuzný/známý, veřejné místo) 17 % 16 % 16 % 16 % 16 % 14 % Aha! TV Dům & bydlení Ona DNES TV pohoda (celkem) In magazín Metro MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Způsob získání – podobně jako u časopisů  Neprofiluje se „typický předplatitel“, předplatné je rozloženo po všech kategoriích  častěji si deníky půjčují nezaměstnaní a studenti  v zaměstnání nejčastěji čtenáři 30–59 let s vysokou školou  získávání deníků v zaměstnání typické především pro zaměstnance, spíše na vedoucích postech MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Způsob získání  Nejčastěji se na veřejných místech objevují deníky (podle podílu čtenářů, kteří je četli):  Nejčastěji se veřejných místech objevují suplementy:  In magazín  Víkend  Ona DNES MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Způsob získání  Nejčastěji se v zaměstnání získávají deníky:  Nejčastěji se v zaměstnání získávají suplementy:  In magazín  Víkend  Doma DNES MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Intenzita čtení 65 24 8 3 0 DENÍKY Přečetl(a) jsem ho celý nebo téměř celý Četl(a) jsem méně než polovinu Četl(a) jsem méně než čtvrtinu Pouze jsem ho prolistoval(a), nečetl(a) jsem ho neuvedeno 65 24 7 4 0 SUPLEMENTY MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Intenzita četby deníků a suplementů 78 % 72 % 71 % 71 % 71 % 70 % 68 % 68 % 66 % 66 % Magazín Právo + TV Právo Moje rodina - Fajn život Sport Blesk (bez Nedělního Blesku) Dům & bydlení Aha! (bez Nedělního Aha!) Sport magazín Styl pro ženy Magazín DNES + TV Přečetl(a) jsem ho celý nebo téměř celý MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Intenzita čtení  Nejčastěji jsou prolistované deníky:  E15  Hospodářské noviny  MF DNES  A suplementy:  TV Pohoda  TV Magazín  In magazín MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Intenzita četby deníků a suplementů v cílových skupinách 4 % 4 % 4 % 7 % 4 % 3 % 5 % 5 % 4 % 65 % 63 % 66 % 45 % 61 % 73 % 60 % 62 % 65 % - Všichni Pohlaví respondenta Muž Žena Věk respondenta (R) 12 - 29 let 30 - 49 let 50 - 59 let Vzdělání respondenta (R) Vysokoškolské Zaměstnanecká pozice… Zaměstnanec - vedoucí… Socioekonomická klasifikace… A, B, C1 Pouze jsem ho prolistoval(a), nečetl(a) jsem ho Přečetl(a) jsem ho celý nebo téměř celý MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Následné sdílení titulu 24 58 10 5 20 DENÍKY Ne, pouze já Ano, jiný člen naší domácnosti Ano, půjčil(a), přenechal(a) jsem ho známému (sousedovi, kolegovi v práci apod.) Patrně ano, byl na místě dostupném pro více osob Nevím Neuvedeno 18 70 8 2 20 SUPLEMENTY MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Následné sdílení titulu - deníky a suplementy 48 % 43 % 40 % 35 % 33 % 31 % Sport Sport magazín E15 Metro Lidové noviny Hospodářské noviny Četl jsem pouze já 36 % 29 % 29 % 25 % 22 % 17 % E15 Hospodářské noviny Metro In magazín Víkend Sport magazín Přenechal dál (známému, na veřejném místě) MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Následné sdílení deníků a suplementů v cílových skupinách 9 % 8 % 9 % 9 % 10 % 8 % 11 % 13 % 8 % 21 % 22 % 20 % 17 % 21 % 21 % 21 % 20 % 20 % - Všichni Pohlaví respondenta Muž Žena Věk respondenta (R) 12 - 29 let 30 - 49 let 50 - 59 let Vzdělání respondenta (R) Vysokoškolské Zaměstnanecká pozice… Zaměstnanec - vedoucí… Socioekonomická klasifikace… A, B, C1 Ano, půjčil(a), přenechal(a) jsem ho známému (sousedovi, kolegovi v práci apod.) Ne, pouze já MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Prosíme o správnou citaci zdroje dat: MEDIA PROJEKT: 3. a 4. čtvrtletí 2014 Realizátoři: MEDIAN a STEM/MARK MEDIA PROJEKT 3.+ 4. čtvrtletí 2014 Správné odpovědi minikvízu o předplatné 1. Kolikáté výročí oslavil včera 4. února 2015 česky psaný tisk? b) 296 let 2. Ve kterém roce začal vycházet deník Blesk? c) 1992 3. Kdo byl prvním šéfredaktorem Kwětů českých? a) Josef Kajetán Tyl