Scénář: Byli jste pověřeni vytvořením plánu pro každoroční valnou hromadu akcionářů. Začnete založením nového projektu. Svoláte schůzi projektového týmu a ze vzešlých návrhů upravíte seznam úkolů a jejich dob trvání. Projekt rozdělíte do tří fází, provážete úkoly a poté provedete změny v některých závislostech, určujících posloupnost provádění úkolů. 1. krok: vytvoření nového projektového souboru Projektový tým vám dal počáteční datum projektu a základní informace, jako je název projektu a jméno jeho správce. Ještě před schůzí týmu založíte projektový soubor. 1. Vytvořte nový projektový soubor s datem zahájení 6. dubna 2015. 2. Ve vlastnostech projektového souboru zadejte název projektu Valná hromada, jako předmět zadejte „Výroční zpráva pro rok 2015“ a za autora a manažera projektu uveďte své jméno. 2. krok: zadávání a editace úkolů v seznamu Během schůze projektového týmu zadáte informace do aplikace Project. Když budou mít členové týmu další informace, budete seznam úkolů editovat. 1. Zadejte do projektu z následující tabulky úkoly a doby trvání: Přípravný plán 1 den Naplánovat datum ukončení 2 dny Rezervace sálu 1 den Přípravný plán dokončen 0 dny Pozvánka 1 den Objednání papíru 1 hod Sestavení dopisu 1 den Kontrola dopisu 1 den Schválení dopisu 1 den Tisk dopisu 2 dny Rozeslání dopisu 0 dny Plánování občerstvení a obsluhy 3 dny Příprava místnosti pro schůzi 1 den Zajištění potřebného vybavení 2 dny Tisk nabídky občerstvení 2 hod Vytvoření dokumentace 3 dny Podrobnosti vlastního setkání 1 den Konání Valné hromady 0 dny 2. Před úkol 4 (Přípravný plán dokončen) vložte nový úkol, Výběr hlavního mluvčího, s dobou trvání 3 dny. 3. Před úkol 19 (Konání Valné hromady) vložte nový úkol, Tisk dokumentace, s dobou trvání 1 den. 4. Tažením myší přesuňte úkol 18 (Podrobnosti vlastního setkání) za úkol 12 (Rozeslání dopisu). 5. Smažte úkol 17 (Tisk nabídky občerstvení). 3. krok: osnova projektových úkolů První schůze týmu byla úspěšná a byl vytvořen seznam úkolů. Nyní použijete osnovu a rozložíte projekt na skupiny spolu souvisejících úkolů, kterým se říká fáze. Každá fáze pak bude k dalšímu zpracování předána části projektového týmu. 1. Zadejte zobrazení souhrnného úkolu projektu. 2. Osnovu vytvořte v seznamu ve třech skupinách: Odsazením úkolů 2 až 5. Odsazením úkolů 7 až 12. Odsazením úkolů 14 až 18. 3. Zadejte očíslování celé osnovy. 4. krok: vazby mezi úkoly Před předáním fází skupinám projektového týmu provážete úkoly projektu. Provedete také několik předběžných změn závislostí, založených na znalosti jednotlivých úkolů projektu. 1. Provažte všechny úkoly závislostí „Dokončení – Zahájení“. 2. Zrušte vazbu mezi souhrnnými úkoly 6 a 13 (Pozvánka a Podrobnosti…). 3. Provažte souhrnné úkoly 1 a 13 (Přípravná plán a Podrobnosti…). 4. Provažte úkoly 10 a 13 (Schválení dopisu a Podrobnosti…). 5. krok: Typy závislostí úkolů Všechny skupiny projektového týmu zpracovaly svoje fáze projektu. Některé skupiny požadují změny v závislostech úkolů. Vy jste požádání o zanesení změn do plánu. 1. Změňte závislost mezi úkoly 7 a 8 (Objednání papíru a Sestavení dopisu) na „Zahájení – Zahájení“. 2. Změňte závislost mezi úkoly 15 a 16 (Příprava místnosti pro schůzi a Zajištění potřebného vybavení) na „Dokončení – Dokončení“. 3. U závislosti mezi úkoly 3 a 4 (Rezervace sálu a Výběr hlavního mluvčího) určete předstih 0,5 dne. 4. U závislosti mezi úkoly 13 a 19 (Podrobnosti… a Konání Valné hromady) určete zpoždění 2 dny. 6. krok: nastavení omezení úkolů Agenda pro valnou hromadu by měla být vytištěna až těsně před jejím začátkem pro případ změn dodaných v poslední chvíli. Pozvánka by měla být rozeslána alespoň týden před datem konání Valné hromady. Vlastní Valná hromada se musí konat 6. 5. 2015, protože na tento den je objednán sál. 1. Úkolu 18 (Tisk dokumentace) nastavte omezení „Co nejpozději“. 2. Úkolu 12 (Rozeslání pozvánek) nastavte omezení „Dokončit před dnem (včetně)“ s datem 25. 4. 2015. 3. Úkolu 19 (Konání Valné hromady) nastavte omezení „Musí být zahájen“ s datem 6. 5. 2015. 4. Úkolu 3 (Rezervace sálu) nastavte konečný termín na 15. 4. 2015. 7. krok: další úpravy Nyní po vytvoření seznamu úkolů a závislostí zobrazíte kritickou cestu projektu a připravíte tisk Ganttova diagramu. 1. Zobrazte kritickou cestu. 2. Úkolu 3 (Rezervace sálu) přidejte poznámku: „Konferenční sál, kontaktní osoba: Jana Hůlová, tel. 602 123 456“. 3. Nastavte vzhled stránky pro tisk Ganttova diagramu: - Do záhlaví vlevo vepište text „Valná hromada“. - Do záhlaví vpravo vložte pole zobrazující aktuální datum. 4. Projekt uložte do složky Dokumenty pod názvem „Valná hromada“. Soubor s projektem uzavřete.