Koncepce přípravy ICT plánu školy (návrh modelového řešení) Typ vzdělávací instituce: Počet žáků k aktuálnímu datu: Indikátor Aktuální stav k 1. 9. 2014 Plánovaný stav k 1. 9. 2015 1. řízení a plánování Role ICT ve vizi školy Na vizi zapojení ICT do výuky pracuje jen omezená skupina učitelů. Návrh opatření: Komentář: ICT plán Plán je vyvíjen jedním učitelem Návrh opatření: Komentář: Využití ICT ve výuce Pozornost je zaměřena na podporu využití ICT v omezených - projektových aktivitách školy Návrh opatření: Komentář: Akceptace přijaté strategie Škola postupně nastavuje pravidla použití ICT – včetně mobilních telefonů, přístupu do internetu atd. Např. prostřednictvím školního řádu. Návrh opatření: Komentář: Specifické vzdělávací potřeby Existují případy využití ICT jako pomocného nástroje pro výuku žáků se specifickými potřebami (nepřítomnost, špatné výsledky, dysfunkce apod.), ale nejsou koordinovány. Návrh opatření: Komentář: 2. ICT ve Školním vzdělávacím programu Porozumění učitelů Jen někteří jednotliví učitelé rozumí výukovým možnostem technologií a umí začlenit ICT do ŠVP. Návrh opatření: Komentář: Indikátor Aktuální stav k 1. 9. 2014 Plánovaný stav k 1. 9. 2015 Vzdělávací plán Plánování zahrnuje přípravu učitelů a orientuje se převážně na využití ICT ke zdokonalování tradičních forem výuky skupin i jednotlivců. Návrh opatření: Komentář: Zkušenosti většiny učitelů Učitelé využívají ICT pro plánování výuky i na podporu výukových činností typicky formou využití hotových materiálů. Návrh opatření: Komentář: Zkušenosti většiny žáků Žáci často používají ICT při vyučování samostatně a jsou vedeni k respektování etických pravidel. Návrh opatření: Komentář: Specifické vzdělávací potřeby Učitelé si uvědomují, že ICT může pomáhat žákům se specifickými (zvláštními) potřebami. Návrh opatření: Komentář: 3. profesní rozvoj Uvědomění a zapojení Menšina učitelů má zájem o profesní růst v oblasti ICT a zúčastňuje se především vzdělávacích akcí organizovaných v rámci školy. Návrh opatření: Komentář: Plánování Potřeby profesního rozvoje v oblasti ICT určuje všem zaměstnancům vedení školy Návrh opatření: Komentář: Sebedůvěra Mezi učiteli je kolísavá tendence využívat ICT ve výuce a zdokonalovat se. Návrh opatření: Komentář: Indikátor Aktuální stav k 1. 9. 2014 Plánovaný stav k 1. 9. 2015 Neformální způsoby profesního rozvoje Ke sdílení nápadů a příkladů dobré praxe dochází jen mezi některými učiteli. Návrh opatření: Komentář: 4. integrace ICT do života školy Dostupnost Učitelé i žáci pracují s ICT nesystematicky, nepravidelně Návrh opatření: Komentář: Využití ICT jsou využívány v projektových aktivitách školy Návrh opatření: Komentář: Metodická podpora Koordinátor ICT učí některé učitele ovládat počítače. Návrh opatření: Komentář: Prezentace na internetu Webová prezentace školy je vytvářena podle jasných pravidel. Obsahuje stále aktualizované platné informace a zajímavosti. Návrh opatření: Komentář: E-learning Škola dává žákům některé materiály k dispozici online. Návrh opatření: Komentář: Spojení s vnějším světem Ve škole převažuje pro komunikaci se světem využití emailu. Návrh opatření: Komentář: Projekty Někteří učitelé ojediněle využívají ICT při práci na výukových projektech. Návrh opatření: Komentář: Indikátor Aktuální stav k 1. 9. 2014 Plánovaný stav k 1. 9. 2015 Pohled žáka ICT jako spíše okrajový pracovní nástroj nutný k realizaci výukové činnosti na půdě školy (informační zdroje). Návrh opatření: Komentář: 5. ICT infrastruktura Plán pořizování ICT Plán nákupu ICT zatím nezohledňuje všechny důležité souvislosti a není dostatečně koordinován Návrh opatření: Komentář: LAN a internet Jen některé části školy jsou připojeny do lokální sítě, internet je přístupný jejím prostřednictvím. Návrh opatření: Komentář: Technická podpora Technická podpora je zabezpečena celoročně externím subjektem, zajišťuje stabilní provoz. Návrh opatření: Komentář: Digitální učební materiály Učitelé digitální učební materiály vyhledávají a používají. Návrh opatření: Komentář: ICT vybavení Kromě speciální učebny jsou počítači, dataprojektory či interaktivními tabulemi a internetem vybaveny tři další třídy. Návrh opatření: Komentář: Licence Škola problematiku legálnosti svého softwaru řeší dosud nesystémově, plánuje nákup licencí spolu s nákupem hardwaru. Návrh opatření: Komentář: Zpracovali: