Dekonstrukce v uměleckohistorických příručkách Stuart SIM, „Jacques Derrida“, in: Chris MURRAY (ed.), Key Writers on Art. The Twentieth Century, London – New York: Routledge, 2003, s. 84–88 Vernon Minor MINOR, „Deconstruction“, in: MINOR, Art History´s History, New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs, 1994, 161–170 Hal FOSTER – Rosalind KRAUSS – Yves-Alain BOIS – Benjamin H. D. BUCHLOH, „Dekonstrukce“, in: Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus, Slovart: Praha, 2007, s. 40–48 Jonathan HARRIS, heslo: „Deconstruction, deconstruct, deconstructionism, deconstructionist“, in: Art History. The Concept Keys, London/ New York: Routledge, 2006, 90–92 •Grant POOKE /Diana NEWALL 2008, „Semiotics and Poststructuralism“, in: Art History. The Basics, London – New York: Routledge, 2008, 90–114 • •Robin MARRINER, „Derrida and the Parergon“, in: Paul SMITH – Carolyn WILDE (ed.), A Companion to Art Theory, Oxford: Blackwell, 2002, 349–358 • •Anne D´ALLEVA 2005, „Deconstruction“, in: D´ALLEVA, Methods and Theories of Art History, London: Laurence King Publishing Ltd 2005, 143–149 • •Laurie Schneider ADAMS, „Semiotics II. Deconstruction“, in: ADAMS, The Methodologies of Art: an Introduction, New York – Boulder, CA: Westview Press, 2009, 162–178 Témata příruček: •Uvedení pojmu dekonstrukce •Důsledky kritiky metafyziky přítomnosti a ne-identity „subjektu“ •Praxe dekonstruktivního čtení •Povaha uměleckohistorického textu a jeho styl •Uměleckohistorický text jako suplement a jeho anti-explanační nárok •Parergon •Historikové umění ovlivnění dekonstrukcí • • D:\Data\uzivatel\Dokumenty\MU\Ohlasy dekonstrukce MU\PREZENTACE\painting.jpg