MUZEUM VE 21. STOLETÍ ESB070 (18. 5. 2016) 1 2 I AKADEMIE/ MÚSAION/ LYKEION 3 •Universitas – úplné poznání – společenství vzdělaných -knihovny, studovny, badatelny, zahrady -systém centrální správy a péče -společenská role – vzdělávání - •→ •univerzálně humanistický projekt WUNDERKAMMER: UNIVERZUM 4 II WUNDERKAMMER/ KUNSTKAMMER: UNIVERSUM •Systematická (nikoli analytická) praxe → mikrokosmos: -naturalia -artificialia -měřící nástroje •→ •Člověk-loutkoherec v centru univerza v rituálně-magickém smyslu 5 6 • C:\Users\barborka\Downloads\MMU_Trojlodí - boční loď.jpg III MODERNÍ MUZEUM: BUDOVA -socio-kulturní role muzea -správné vidění světa -interpretace a defamiliarizace -systematizovaná zkušenost •→ •kumulace a kategorizace •definiční princip: výlučnost •závazek a kontemplace •zkušenost originálu • • - 7 • • 8 9 IV NOVÉ MUZEUM: PROCES A ZKUŠENOST •Expozice -simuluje „živou zkušenost“ -je otevřená a sdílená -předpokládá aktivní zásahy -je jednou z mnoha aktivit, které se neomezují na oblast výtvarného umění či dějin umění (vizuální kultura) •→ •Vědění není celistvé a jednolité, ale fragmentární a mnohočetné • - 10 11