AV229 Český a slovenský film za normalizace: seminář Třetí hodina 8.3. •15.3. – ukázka zpracování referátu – definitivní uzavření termínů a témat referátů •Kdo nemá dosud zadané téma referátu, kontaktujte mě ještě před příštím seminářem (15.3.) •pondělí 21.3. – od 17.30 Štěpán Hulík (debata nejen na téma - práce s archivem FSB, orální historie) •22.3. – seminář se nekoná, namísto něj ve stejný čas individuální konzultace (do té doby doporučuji sběr dat) •29.3. – analýza ohlasů v tisku II. – Juraj Herz - Radka Nezvalová •12.4. – zpracování materiálů z FSB - ? •19.4. – rozpočty + návštěvnost – Radek Marcin •3.5. - porovnání scénáře a hotového filmu – Zabil jsem Einsteina, pánové – Lukáš Pešák •17.5. – orální historie/ zpracování materiálů z FSB - ? Šír, Ondřej. Dramaturgie přestavby ve spárech distribuce. Divácké preference, ideologie a proměny československého filmu v 80. letech. Cinepur, 7, č. 70, s. 10-15. •Jaké je výzkumné téma a sdělení textu? •S jakými prameny a zdroji pracuje? •Jak je používá, aby doložil svoje argumenty? •Stavba textu Model výzkumu 1.Identifikujeme téma 2.Výzkumný problém 3.Účel výzkumu (co se bude zkoumat a jak) 4.Výzkumná otázka 5.Hypotéza (odhad vztahu, který bude za určitých podmínek existovat) • •Evidence a argumentace a data •snímek Juraje Herze Holky z porcelánu navštívilo 817 000 diváků Postup práce •Stanovit si cíl •Volba metod •Plán výzkumu (rozložení do časového horizontu) •Sběr dat – ideálně do 22.3. •Analýza dat a závěry •Prezentace • Stavba odborné eseje •Úvod – 1. argument – tvrzení, které budete v textu ověřovat •Téma 1 •protiargument 1 – nastolení tématu – vyvrácení protiargumentu 1 - proargument •Téma 2 •Protiargument 2 – nastolení tématu – vyvrácení protiargumentu 2 - proargument •Téma 3 •Protiargument 3 – nastolení tématu – vyvrácení protiargumentu 3 - proargument •Závěr Zabil jsem Einsteina, pánové - porovnávání filmu a několika verzí scénáře •synopse – 1967; literární scénář (verze 1) – únor 1968; LS (verze 2) – listopad 1968; technický scénář - leden 1969 •Příběhová linie •Úvodní scéna •Jakou funkci měly vypuštěné scény v ději? •Ideologická motivovanost, cenzura • Juraj Herz – analýza mediální reflexe Doporučená četba: Hulík, Štěpán. Kinematografie zapomnění. s. 202 – 204. Rozpočty a návštěvnost •PIŠTORA, Ladislav (1997): Filmoví návštěvníci a kina na území České republiky. Od roku 1945 do současnosti. Iluminace, 9, 2 (26), od s. 63-106. •DANIELIS, Aleš - Radko HÁJEK. Film a divák I. Film a doba, 1989, vol. 35, Č. 1, s. 24–25. •Rozpočty sci-fi filmů, fantasy komedií •Běžný rozpočet filmu v 70. a 80. letech se pohyboval okolo 2 milionů korun •Podíl určený na triky-výpravu •Návštěvnost krimi komedií (x kriminální a detektivní filmy produkovány v počtu 2-3 za rok, ale nízká návštěvnost – do 200 tisíc diváků) • Krimi komedie •Drahé tety a já - 1974 •Holka na zabití – 1975 •Muž z Londýna – 1974 •Od vraždy jenom krok ke lži – 1982 •Bony a klid – 1987 •Partie krásného dragouna – 1970 •Podfuk – 1985 •Šest černých dívek aneb Proč zmizel Zajíc? – 1969 •Tři nevinní – 1973 Další okruhy témat •Schvalovací proces u fantasy komedií – byl tento žánr pro normalizační vedení vítaný (ocenění na zahraničních festivalech, zobrazení budoucnosti) nebo naopak obávaný (nerealističnost) •Schvalovací proces u filmů Juraje Herze doplňující informace ke kritickým ohlasům •Jaroslav Papoušek - přerušení návaznosti se 60. lety • Zdroje informací Jak citovat archivní zdroje •Oficiální název společnosti – oddělení společnosti - zkratka– název sbírky (zkratka SCE, P, F)/letopočet a číslo kartonu – libovolné upřesňující informace • •Barrandov Studio a.s., archiv (BSA), sbírka Barrandov historie, 1947 F 23 Korespondence, Dopis Janu Novákovi ze dne 01. 01. 1947. • •V případě opakované citace • •Barrandov Studio a.s., archiv (BSA), sbírka: Scénáře a produkční dokumenty (SCE), Film: Jáchyme, hoď ho do stroje. Posudek na scénář, J. A. Novotný, květen 1973. • •BSA, SCE, Film: Jáchyme, hoď ho do stroje. Posudek na scénář, J. A. Novotný. • •Více: http://www.barrandov.cz/clanek/badatelna/ •